نامه سرگشاده وکلای رامین حسین پناهی و درخواست توقف اجرای حکم اعدام وی / ویدیو

برگرفته از سایت هرانا

تیم وکلای رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با در خطر خواندن موکل خود نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته اند، آنان در این نامه با بیان اینکه توقف اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی تاثیر بسزایی در برقراری امنیت و ایجاد همبستگی میان آحاد ملت دارد، خواستار توقف فوری حکم وی شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تیم وکلای رامین حسین پناهی به لحاظ در خطر بودن اجرای حکم اعدام موکل خود با نگارش نامه‌ای سرگشاده از رییس قوه قضاییه درخواست کردند تا اجرای حکم اعدام وی فورا متوقف شود.
وکلای وی در این نامه اعدام رامین حسین پناهی را “موجب نفرت، نفاق و انشقاق” دانسته و بیان داشتند که “توقف این حکم موجب وفاق، وحدت و همدلی ملت ایران می‌شود”.

هرانا نسخه‌ای از این نامه را از طریق وکلای آقای رامین حسین پناهی دریافت کرده است که در ادامه می‌خوانید:

“آیت‌الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
احتراما با استناد به اصول سوم، هشتم، دهم، بیست و دوم، سی و چهارم، سی و پنجم، سی و هفتم، سی و هشتم و یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی به استحضار حضرتعالی می‌رساند؛
اصل بر این است که قوه قضاییه ملجاء و پناهگاه ستمدیدگان بوده و این اصل بنیادین مبنای تمامی احکام و تصمیمات قضایی باشد و بالطبع هدف و غایت امر قضایی هم باید در این راستا قرار گیرد.
همچنان‌که شیوه قضای اسلام نیز در این حوزه قرار می‌گیرد؛ از دیگر سو اصل عدالت ایجاب می‌نماید تا همواره با بردباری و صبوری به موضوعات نگریست؛ خصوصا مباحثی که طرف دعوی آن حکومت اسلامی است همچنانکه در شرع انور اسلام خصوصا زمان حضرت علی نیز در جرایم بغی همیشه با صبوری با متهمین بغی رفتار می‌نمودند و هرگز هیچ متهم به بغی اعدام نشد.
اکنون که در دوره ثبات انقلاب اسلامی قرار داریم انتظار می‌رود تا در برخورد با متهمین به بغی از همان بردباری و صبوری زمان حضرت علی پیروی کرد، در حال حاضر موکل اینجانبان جوان ۲۳ ساله بنام رامین حسین پناهی که ناخواسته وارد یک جریان شده و صرفا برای ملاقات والدین خود وارد کشور شده و هیچ قصد و نیتی جز برپایی صله رحم نداشته اما اکنون به موجب حکم صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج متهم به بغی و محکوم به اعدام شده که طبق اسناد و اوراق پرونده این حکم منطبق با قانون نبوده و حسب دریای عظیم رأفت و رحمت اسلامی و قوانین حکیمانه جمهوری اسلامی این حکم شایسته نقض و ابطال است.
از دیگر سو شرایط کنونی کشور و منطقه و ضرورت اتخاذ همبستگی میان همه اقوام و شهروندان ایرانی و پیروی از فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای در اتحاد آحاد ملت ایجاب می‌کند تا حضرتعالی دستور توقف اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی را صادر و موجبات رسیدگی مجدد به این پرونده را صادر فرمایید بالطبع تصمیم نیک حضرتعالی در توقف اجرای این حکم اعدام در تاریخ ثبت و به نیکی از شما یاد خواهند کرد و تاثیر بسزایی در برقراری امنیت و ایجاد همگرایی، همکاری و همبستگی میان آحاد ملت خواهد داشت؛ در حالی که اعدام این جوان زمینه‌های نفرت و نفاق، انشقاق و ناامنی را به همراه خواهد داشت و همگان اشراف دارند که اعدام نتوانسته راهکار مناسبی برای برون رفت از معضلات و مشکلات باشد.
ایران اسلامی نیازمند همدلی، وفاق و وحدت است که با دستور شایسته حضرتعالی در توقف اجرای حکم و رسیدگی مجدد به موضوع برای موکل این امر محقق می‌شود.
با تجدید مراتب احترام / مازیار طاطایی / حسین احمدی نیاز / عثمان مزین

لازم به یادآوری است رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی در خردادماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.
لازم به ذکر است، رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد که باگذشت زمان مشخص شد وی بدون ارائه دلیل خاصی به زندان رجایی شهر کرج منتقل‌شده است.
این زندانی سیاسی از ۵ شهریورماه سال جاری با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است و هم اکنون در سلول انفرادی نگهداری می شود.
هرانا به تازگی گزارشی از آخرین وضعیت او در سلول انفرادی منتشر کرده بود.
همچنین در روزهای اخیر ویدیویی با تاریخ ضبط حدود ده روز پیش از رامین حسین پناهی در فضای مجازی منتشر شده است که او تلاش می کند از فرصت کوتاهی که در زندان به دست آورده استفاده کند، او در این ویدیو که در ادامه می آید بر بیگناهی خود تاکید می کند و اتهامات دستگاه امنیتی علیه خود را رد می کند.
نمایشگر ویدیو
00:00
00:38

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید