سی امین سالگرد کشتار فجیع و فراموش ناشدنی زندانیان سیاسی در سال ۶۷


مردادماه و شهریورماه هر سال یادآور کشتار هولناک زندانیان سیاسی و زنده شدن داغ آن جنایات بزرگ در سال ۶۷ است. جنایت و کشتار فجیعی که با یک فرمان چند خطی خمینی و طرح چند سوال حاکی از تفتیش عقاید از سوی حاکمان شرع بوقوع پیوست و هزاران زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندانهای جمهوری اسلامی سپری میکردند قتل عام شدند. 

تابستان امسال مصادف است با سی امین سالگرد آن جنایات فجیع، اما متأسفانه هنوز هم آمران و عاملان آن نه تنها محاکمه و مجازات نشده اند بلکه همچنان در مشاغل و پست های کلیدی حکومت ولایت فقیه بر مردم ایران حکومت نموده و همچنان به جنایات خود ادامه میدهند. آری کشتار دسته جمعی ۶۷ آخرین برگ از کتاب قطور جنایات جمهوری اسلامی نبوده است و همین امروز نیز کشتار و اعدام و زندان و شکنجه آزادیخواهان و معترضان خیابانی و نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران بدون وقفه ادامه دارد.

در سی امین سالگرد کشتار هولناک زندانیان سیاسی در سال ۶۷ ، ضمن گرامیداشت نام و یاد تمام قتل رسیدگان آن جنایت عظیم، ما گروههای مدافع حقوق بشر و امضا کننده این بیانیه از تمامی شخصیت ها و مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر در سراسر جهان درخواست میکنیم که با ما همراه شوند و طنین افکن صدای دادخواهی دهها هزار خانواده ای شوند که در طول ۴۰ سال گذشته قربانی سرکوبهای حکومت جهل و جنایت ولایت فقیه شده اند. ما همچنین خواهان محاکمه همه مقامات قضائی در جمهوری اسلامی هستیم که در اجرای قانون، مرتکب آدمکشی شده و میشوند.

فاجعه عظیم در سال ۶۷ و سایر جنایاتی که حکومت اسلامی از روز نخست تا به امروز مرتکب شده است، فراموش و بخشیده نمی شوند، هزاران هزار خانواده داغدار و مدافعان حقوق بشر در ایران برای پیگرد قانونی و محاکمه و مجازات ناقضان حقوق بشر در ایران و عاملان و آمران جنایات از پای نخواهند نشست.

اعمال و رفتار سران جمهوری اسلامی ، دستگاه قضائی و صادرکنندگان احکام مرگ در ایران، جنایت علیه بشریت است و می باید که عاملان و آمران آن در یک دادگاه علنی و صالح بین المللی محاکمه و مجازات گردند. برای تحقق این امر، ما مدافعان حقوق بشر، همچنان به تلاش و مبارزه ادامه خواهیم داد.  

زنده باد یاد فرزندان این آب و خاک که در راه رسیدن به آزادی به دست سران جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند!

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با شهریور ۱۳۹۷

امضاء:

۱ انجمن زنان ايرانى - مونترال
۲ انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن
۳ انجمن همبستگی ایرانیان - تگزاس
۴ انجمن جمهوریخواهان ایران - پاریس
۵ انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران - هامبورگ
۶ بنیاد اسماعیل خویی
۷ مادران پارک لاله ایران
۸ حامیان مادران پارک لاله - دورتموند
۹ حامیان مادران پارک لاله - هامبورگ
۱۰- حامیان مادران پارک لاله - فرزنو
۱۱- مادران صلح مونترال
۱۲- شبکه همبستگی ملی فرزنو - کالیفرنیا
۱۳- فدراسیون اروپرس
۱۴- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
۱۵- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی - پاریس
۱۶- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - شیکاگو
۱۷- كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني
۱۸- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»
۱۹- همبستگی برای حقوق بشر در ایران - کلگری
۲۰- همبستگی برای حقوق بشر در ایران - مونترال
۲۱- همبستگى جمهورى خواهان ايران (هجا) - مونترال
۲۲- همبستگى جمهورى خواهان ايران (هجا) - نیویورک
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید