بازداشت های گسترده در خوزستان


• به دنبال حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز دهها تن از شهروندان عرب طی روزهای اخیر در استان خوزستان بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده اند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ٣ مهر ۱٣۹۷ -  ۲۵ سپتامبر ۲۰۱٨


به دنبال حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز دهها تن از شهروندان عرب طی روزهای اخیر در استان خوزستان بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده اند. وزارت اطلاعات پیش تر از بازداشت ۲۲ تن خبر داده و فیلم‌هایی را نیز در این خصوص منتشر کرده است.

به گزارش هرانا، پس از حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز، وزارت اطلاعات از بازداشت ۲۲ تن خبر داده و فیلم‌هایی را پخش کرده که تعدادی بازداشت شده با چشمانی بسته و هویتهایی نامعلوم که رو به دیوار ایستاده اند را نشان می دهد، علیرغم رقم ۲۲ تن اعلامی از سوی وزارت اطلاعات منابع محلی تعداد بازداشت شدگان را بسیار بیشتر از این تعداد اعلام کرده اند.
منابع محلی از بازداشت حدود ۳۰۰ تن پس از حوادث اهواز خبر می دهند، بازداشت هایی که عمدتا در شهرهای اهواز، خرمشهر، سوسنگرد و آبادان صورت گرفته است.

به گفته منابع محلی در محله های عرب نشین جنوب خوزستان جوی امنیتی برقرار است و حتی به خانواده های بازداشت شدگان نیز اعلام نشده است فرزندان آنها به کجا منتقل می شوند.
بسیاری از بازداشت شدگان دارای سابقه بازداشت قبلی بودند، این نشان می دهد نیروهای امنیتی بدون داشتن اطلاعات قبلی کافی و تنها بر اساس شیوه های قدیمی قصد دارند پس از بازداشت و بازجویی به سرنخ هایی از واقعه حمله مسلحانه اهواز برسند.
پیشتر محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران مدعی شد که “تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند”. وی همچنین گفت که “عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند”.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید