سومین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران ایران / ویدئو


برگرفته از سایت هرانا  

اعتصاب رانندگان کامیون ایران که در دور جدید خود به دنبال فراخوانی از روز شنبه ۳۱ شهریورماه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفیشان آغاز شده است، امروز دوشنبه ۲ مهرماه برای سومین روز جاری در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “ساری، قزوین، تهران، اسدیه، بندر امام خمینی، ضیاآباد، شیراز و کازرون” ادامه یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز شنبه ۳۱ شهریورماه رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

این اعتصاب در روز دوشنبه در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “ساری، قزوین، سنندج، تهران، تبریز، اسدیه، زنجان، همدان، بندر امام خمینی، گناباد، اراک، ضیاآباد، کرمانشاه، شیراز و کازرون” شکل گرفت.

اعتصاب سراسری کامیون‌داران موجب شده تا جایگاه‌های سوخت در برخی شهرها با کمبود بنزین مواجه شوند و صف‌های طویلی مقابل آن‌ها شکل گرفته است.
روز دوشنبه ناصر کاویانی، رئیس اتحادیه کامیونداران البرز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در خصوص مشکلات کامیونداران مدعی شد: “لوازم مورد نیاز کامیونداران مانند روغن موتور، لاستیک، لوازم یدکی و… با قیمت مناسب و ارز دولتی عرضه خواهد شد. امیدواریم با ارائه ارز دولتی به این اقلام، مشکل اصلی کامیونداران حل شود”.
همچنین حسن نصیری، مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار نیز در گفتگو با این خبرگزاری با بیان اینکه تامین نشدن قطعه و لاستیک بزرگترین مشکل کامیونداران است گفت: “لاستیک از سوی صنعت، معدن و تجارت به صورت سهمیه بندی در اختیار اتحادیه‌ها قرار می گیرد اما به اتحادیه که ۲۰۰ دستگاه کامیون وجود دارد تنها ۱۱ جفت لاستیک تخصیص می‌دهند و نمی دانیم به چه شکلی این تعداد را میان رانندگان تقسیم کنیم این در حالی است که تنها یک ۱۰ چرخ، ۵ جفت لاستیک نیاز دارد”.

داریوش امانی، معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کمبود و گرانی لاستیک و لوازم یدکی گفت: “با وجود پیگیری‌های بسیار زیاد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت صمت هیچ‌گونه همکاری در توزیع و عرضه لاستیک نداشته است”.

احمد کریمی، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور و استان اصفهان وعده داد: “در نشستی با استاندار و مسولان اجرایی استان مقرر شد تا پایان امسال ۲۰۰هزار حلقه لاستیک و با هماهنگی با شرکت ایرانول روغن مورد نیاز کامیون داران تامین شود”.
هرانا پیشتر در گزارشی از دومین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران ایران خبر داده بود.
نمایشگر ویدیو
00:00
04:19

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید