رامین حسین پناهی با غل و زنجیر در سلول انفرادی

• رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چندی پیش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است، همراه با دستبند و پابند به سلول انفرادی بند ۵ این زندان منتقل شده است ...
برگرفته از سایت اخبار روز
آدينه  ۹ شهريور ۱٣۹۷ -  ٣۱ اوت ۲۰۱٨

رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از ۵ شهریورماه سال جاری با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است، همراه با دستبند و پابند در یکی از سلول های انفرادی بند ۵ این زندان نگهداری می شود، گزارش شده است ماموران با توسل به زور دهان دوخته شده او را باز کرده اند. با توجه به محکومیت این زندانی به اعدام نگهداری او در سلول انفرادی بر نگرانی ها از سرنوشت او افزوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چندی پیش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است، همراه با دستبند و پابند به سلول انفرادی بند ۵ این زندان منتقل شده و به همین وضعیت در این محل نگهداری می شود.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولان زندان رجایی شهر کرج لب‌های دوخته‌شده‌ی آقای حسین پناهی را به زور باز کرده و وی را همراه با دستبند و پابند به سلول‌ انفرادی بند ۵ زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند. گفته می‌شود؛ زندانیانی به سلول‌های انفرادی بند ۵ منتقل می‌شوند که احتمال اجرای حکمشان وجود دارد.”

رامین حسین پناهی در اعتراض به نقض حقوق قانونی و حکم صادره علیه خود از روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۹۷ با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذای خود را شروع کرده است.

با توجه به نگهداری وی در سلول انفرادی در شرایط خاصی مانند استفاده تمام وقت از دستبند و پابند مشخص نیست رسیدگی پزشکی به این زندانی که سابقه جراحت شدید و مشکل حاد کلیوی دارد چگونه صورت می گیرد.

پیش‌تر وکلای این زندانی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام و تشریح دلایل اعتصاب غذای رامین حسین پناهی از مسئولان قضایی درخواست کردند تا موانع موجود در برخورداری وی از کلیه حقوق قانونی‌اش برطرف شود تا او نیز بتواند مانند سایر زندانیان از فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به‌حکم و عفو برخوردار شود.

رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی در خردادماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد که باگذشت زمان مشخص شد وی بدون ارائه دلیل خاصی به زندان رجایی شهر کرج منتقل‌شده است. 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید