همدردی سندیکای کارگران شرکت واحد بمناسبت جان باختن فعالان حامی محیط زیست


برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۴ شهريور ۱٣۹۷ -  ۲۶ اوت ۲۰۱٨

با کمال تاسف دو تن از فعالین مدنی و حامی محیط زیست در مریوان، شریف باجور و امید کهنه پوشی و نیز دو تن از جنگل بانان، محمد پژوهی و رحمت حکیمی نیا که برای اطفای حریق به جنگل های منطقه مریوان رفته بودند در آتش محاصره شده و در راه خدمت به جامعه، متاسفانه جان عزیز خود را از دست دادند.

چند ماه پیش، شریف باجورِ عزیز در حمایت از کولبران ستمدیده و نیز در حمایت از عضو زندانی این سندیکا رضا شهابی و معلمان زندانی در حالی که در اعتصاب غذا بود با دلی مالامال از عشق به آزادی، از کردستان تا تهران را با دوچرخه رکاب زد و در نهایت در منزل ایشان با درخواست خانواده وی و تنی چند از فعالین به اعتصاب غذای خود پایان داد و یکی از افرادی شد که در تاریخِ زرین دفاع از فعالین جنبش کارگری، یادگاری ارزنده و قابل تقدیر از خود به جای گذاشت. از باجورِ عزیز فعالیت های ارزنده دیگری نیز در حمایت از فعالان مدنی، زلزله زدگان، محیط زیست و … دیده ایم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با آرزوی سلامتی برای مصدومین این حادثه دلخراش، در گذشت این چهار جانباخته در حادثه آتش سوزی را به جامعه ی فعالین مدنی و حامی محیط زیست در کردستان و ایران و نیز به جنبش کارگری تسلیت می گوید و سهل انگاری، سودمحوری و بی مسوولیتی در حفظ محیط زیست را قویا محکوم می کند. ما برای خانواده ها، دوستان و همراهان این عزیزان از دست رفته، تسلای خاطر آرزو کرده و یاد این عزیزان را گرامی میداریم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
چهارم شهریور ماه ۱۳۹۷
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید