به ستم سی ساله پایان دهید


• جمعی از بازماندگان جان باختگان در زندان های جمهوری اسلامی در نامه ای خطاب به مقامات حکومت و سازمان های مدافع حقوق بشر بر شش خواسته ی خود تاکید کرده اند. این نامه برای امضای عمومی است ...

برگرفته از سایت اخبار روز
شنبه  ٣ شهريور ۱٣۹۷ -  ۲۵ اوت ۲۰۱٨

به
مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران
و
سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر

به ستم سی ساله پایان دهید

سی سال از فاجعه‌ی ملی کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران گذشت!
جنایتی که ایران ما را از وجود ارزشمند انسانهایی شریف، میهن دوست و مردمی محروم کرد؛ و خسارت‌هایی جبران ناپذیر به بار آورد.
هنوز پس از ۳۰ سال، نه فقط مسببان این جنایت‌ها محاکمه نشدند، بلکه بسیاری از آنان قدر دیدند و بر صدر نشستند، و همچنان مناصب حکومتی را در اختیار دارند!
این پایمال کنندگان حقوق بشر، نه فقط از کرده‌ی خود پشیمان نیستند، بلکه روز به روز فشار بر بازماندگان قربانیان را افزوده‌اند و به بهانه‌های گوناگون، آنان را تهدید، احضار، بازداشت، و از برگزاری مراسم یادبود و سوگواری برای جان باختگان جلوگیری کرده‌اند!
مسببان این فاجعه، نه فقط پاسخگوی چرایی و چگونگی و زمان اعدام و محل خاکسپاری این عزیزان نیستند، بلکه می‌کوشند گورهای جمعی آنان را در سراسر ایران نابود کنند و به خیال خود، هیچ سندی را از جنایتشان باقی نگذارند!
اکنون بار دیگربر خواسته‌های سی ساله‌ی بازماندگان و فعالان اجتماعی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر و این نیاز ملی پای می‌فشاریم:
۱- پایان دادن به امحاء گورهای جمعی
۲- اعلام رسمی نام جان باختگان
۳- اعلام دلایل و زمان اعدام و محل خاکسپاری هر یک از آنان
۴- دادن وصیتنامه و همه‌ی داشته‌ها و یادگارهای آنان به بازماندگان
۵- آزاد گذاردن بازماندگان در برگزاری مراسم، گلکاری و نشانه گذاری و اداره‌ی مزار و برپایی بنای یادبود برای جان باختگان
۶- تشکیل “کمیته‌ی حقیقت یاب” با نظارت و حضور برگزیدگانی از همه‌ی زندانیان سیاسی و دگراندیش جان باخته در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران، و نمایندگانی از نیروهای ملی و سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی، برای افشا و محاکمه‌ی دست اندرکاران این جنایت‌ها!
باشد که مرهمی بر زخمی سی ساله باشد


جمعی از بازماندگان زندانیان سیاسی جان باخته در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران
و فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مدافعان حقوق بشر
                            
تابستان ۹۷



لینک برای امضا:
www.change.org 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید