پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه


• کارگران نیشکر هفت تپه برای پنجمین روز متوالی با برگزاری تجمع مقابل ساختمان حراست خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند + ویدئوی صحبت های مهم اسماعیل بخشی نماینده ی شورای کارگران ...
برگرفته از سایت اخبار روز 
چهارشنبه  ٣۱ مرداد ۱٣۹۷ -  ۲۲ اوت ۲۰۱٨




امروز پنج‌شنبه ۳۱ مردادماه کارگران نیشکر هفت‌تپه برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی حراست این مجموعه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
پرداخت حقوق معوقه، جلوگیری از تجزیه و واگذاری آن به بخش خصوصی از جمله مطالبات کارگران این شرکت است.
همچنین سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که خواست این کارگران “ورود مسئولان ارشد استان برای تعیین تکلیف مدیریت شرکا” است.

در تجمع امروز “اسماعیل بخشی” نماینده کارگران طی سخنرانی به صحبت درباره کارگرانی که به خاطر فشار مسئولان اقدام به خودسوزی کردند پرداخت و گفت: “برای حل مشکل این کارگران، مدتی آنان را به ادارات مختلف فرستادند اما نهایتا مشخص شد که قصد اخراج آنان را داشتند. در نهایت نیز پس از اقدام ایشان برای خودسوزی به جای حل مشکلشان به آن‌ها گفته‌اند که چرا خواستید خودتان را آتش بزنید و آبروی ما را بردید؟”

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه “مدیران حراست سال‌هاست رسالت واقعی این اداره را یا گم کرده‌اند یا عوض کرده‌اند” گفت: “رسالت واقعی این اداره تلاش برای ایجاد فضایی امن برای کارگران است تا آن‌ها به بهترین نحو کارشان را در امنیت انجام دهند اما در این چند سال کل تلاششان برای برهم زدن امنیت کارگر بوده است”.

وی با اشاره به مدیر جدید حراست این مجموعه که یک “انتظامی” است، خطاب به او گفت: “اگر آمده‌ای با همان رسالت کار کنی، ما پشتت هستیم اما قبلا فرمانده نیروی انتظامی بودی الآن مدیری، اینجا محیط کارگری است، نه پادگان. اگر با کارگری، با تو هستیم؛ اگر بر کارگری، مقابل تو می‌ایستیم؛ پس رسالت اصلی خود را انجام بده”.

اسماعیل بخشی در پایان صحبت‌های خود خطاب به کارگران گفت: شما موفق شدید در یک انتخابات آزاد شورای آزادی و مستقل را برگزیند و در اعتصاب و همه جا هم اثبات کرده اند با شما هستند. او آن گاه خطاب به کارفرمایان گفت: اکنون توپ در زمین کارفرمایان است. اگر شرکتتان را می خواهید بیاید در هفته تپه و گفتگو کنید و مسائل کارگران را حل کنید.

کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش‌تر نیز بارها در اعتراض به وضعیت قراردادها، اخراج کارگران، معوقات مزدی و واگذاری اموال شرکت به «بخش خصوصی» تجمع و اعتصاب کرده‌اند. 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید