تاکید بر ایجاد شوراهای مستقل کارگری درتجمع کارگران فولاد


• بدنبال فراخوان شب گذشته از سوی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، آنان از ساعت ۸,۳۰ صبح امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی اهواز زدند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
دوشنبه  ۲۹ مرداد ۱٣۹۷ -  ۲۰ اوت ۲۰۱٨


بدنبال فراخوان شب گذشته از سوی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، آنان از ساعت ٨,٣۰ صبح امروز دست به تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی اهواز زدند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در فراخوان شب گذشته خود نوشته بودند: «کجای دنیا این چنین رسم است که برای دزدی ها و اختلاس ها هزار هزار میلیارد از خزانه مملکت خارج شود و صدایی از کسی در نیاید ولی برای احیای شرکتی که چند هزار کارگر در ان مشغول تولید هستند نتوان بودجه و مواد اولیه تهیه نمود».

بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، پیرو این فراخوان صبح امروز ۲۹ مرداد ماه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی اهواز با شعارهای «مرگ گروه ملی، بدست بانک ملی» - «کارگر میمیرد، ذلت نمی پذیرد»- «دشمن ما همین جاست دروغ میگن امریکاست» و...، بطور یکپارچه و متحدانه ای فریاد عدالتخواهی سر دادند و خواهان پرداخت چهار ماه حقوق معوقه، راه اندازی تولید در همه بخشها، تزریق مستمر مواد اولیه و معرفی ایادی پشت پرده ای شدند که این مجتمع مهم و بزرگ صنعتی را به آستانه ورشکستگی و تعطیلی کشانده اند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که در تجمع روز شنبه خود، وعده یکماه حقوق را نپذیرفتند و بر دریافت همه مطالبات خود پافشاری کردند امروز در حالی در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی دست به تجمع اعتراضی زدند که پیشاپیش ماموران نیروی انتظامی بطور گسترده ای در خیابانهای اطراف و همینطور در محوطه سرپرستی بانک ملی مستقر شده بودند و در حالیکه دو طرف خیابان منتهی به بانک ملی را بسته بودند مانع عبور و مردم می شدند.

در این تجمع یکی از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز طی سخنانی اظهار داشت: ما اهرم اقتصادی کسی نیستیم و هیچ سرمایه گذاری نمی تواند ما را اهرم بهتر شدن اقتصاد خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما کارگریم، ما چرخه صنعتیم و قدرت خود را میدانیم. ما باید شورای مستقل کارگری تشکیل بدهیم. با تشکیل شورای مستقل کارگری و نظارت بر اعمال این آقایان ما میتوانیم راهکار را پیدا کنیم...

دور جدید تجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که از روز شنبه ۲۷ مرداد ماه آغاز شده است نشان داد نه بگیر و ببند و نه پرونده سازیهای قضائی و ایجاد فضای رعب و وحشت نمیتواند کارگران را از دست یابی به مطالباتشان در کارخانه ای که با رنج و مرارت شبانه روزی در گرمای طاقت فرسای خوزستان آبادش کرده اند باز دارد.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام کرده اند چنانچه به فوریت به خواستهایشان رسیدگی نشود اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد. 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید