صدور احکام زندان برای دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات

arrests_071418.jpg

برگرفته از سایت اخبارگویا
Sunday, Jul 15, 2018

صدای آمریکا - همزمان با ادامه صدور احکام قضایی برای فعالان دانشجویی، یک نماینده مجلس با اعلام این که دستگیری‌ها ابعاد گسترده‌تری دارد، از تهیه فهرستی شامل اسامی بیش از ۱۵۰ دانشجو خبر داد که از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده اند و تا کنون برای ۱۷ تن از آنان حکم قضایی صادر شده است.
کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از منابع دانشجویی گزارش داده است که حکم قضایی برای رویا صغیری و علی قدیری، دو تن از دانشجویان تبریزی که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت شدند صادر شده است.
بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه تجدید نظر تبریز، رویا صغیری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با تایید حکم دادگاه بدوی، به ۲۳ ماه حبس تعزیری و علی قدیری به شش ماه حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.
درتهران نیز فرشته طوسی به یک سال و نیم زندان و دو سال ممنوعیت از فعالیت سیاسی و مدنی محکوم شده است.
به گفته پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس ، بازداشت دانشجویان، از آن چه تا کنون از سوی دستگاه‌های رسمی اعلام شده ابعاد گسترده‌تری دارد و بالغ بر ۱۵۰ دانشجو در دی ماه ۹۶ بازداشت شده‌اند که تاکنون احکام ۱۷ تن از آنان صادر شده است.
ایالات متحده در ماههای گذشته بارها از سرکوب و بازداشت معترضان توسط حکومت ایران انتقاد کرده است. مقام های آمریکایی می گویند مردم ایران باید حق اعتراض و برگزاری تجمع داشته باشند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید