گفتگوی صالح نیک‌بخت وکیل ابراهیم مددی و داود رضوی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۷ مرداد ۱٣۹۷ -  ۲۹ ژوئيه ۲۰۱٨

• وکیل مدافع دو نفر از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی گفت که پرونده موکلانش در مرحله تجدیدنظر است.
صالح نیک‌بخت در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص پرونده دو نفر از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: رسیدگی به درخواست تجدید نظرخواهی داود رضوی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به آبان‌ماه موکول شد اما پرونده ابراهیم مددی یک بار در دادگاه رسیدگی شده ولی هنوز نتیجه آن ابلاغ نشده است.
وی گفت: در پرونده آقایان ابراهیم مددی و داود رضوی اتهام آنها رفتن به سمت پایانه اتوبوس‌های شرکت واحد در میدان آزادی جهت توزیع شیرینی به مناسبت روز کارگر در بهار سال ۱۳۹۳ و نیز حضور آنان در اسفندماه این سال در وزارت کار و رفاه امور اجتماعی برای پیگیری موضوع حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۴ بوده است.
وکیل‌مدافع ۲ نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: پرونده دو موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده رسیدگی شده و هر دو به حداکثر مجازات‌ (ابراهیم مددی به ۵ سال و ۳ ماه و داود رضوی به ۵ سال حبس) محکوم شده‌اند در حالی که نامبردگان در همان شب بازداشت به علت فقد دلیل آزاد شده بودند.
وی افزود: در ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ این دو نفر مجدداً بازداشت و پس از ۲۲ روز با قید وثیقه آزاد شدند و پس از مدتی به اتهام تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محکوم شدند.
وکیل مدافع کارگران شرکت واحد تصریح کرد: آقای رضوی به عنوان نماینده کارگران عضو یکی از تعاونی‌های مسکن کارگران، به همراه سایر نمایندگان تعاونی‌ها در مقابل شهرداری تهران در خیابان بهشت حضور پیدا کرده که این اقدام بدون هرگونه درگیری و برخورد با مأمورین و پس از ملاقات‌هایی با اعضای شورای شهر دوره چهارم به صورت مسالمت آمیز بوده و بعد از آن هم متفرق شدند که این مورد هم به اتهامات او اضافه شده است.
نیک‌بخت خاطرنشان کرد: رأی محکومیت داود رضوی به ۵ سال حبس، حدود دو سال قبل در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده صادر شده و آقای ابراهیم مددی هم در این دادگاه به ۵ سال و سه ماه محکوم شده است و با توجه به اینکه شاکی دولتی بوده خواهان رعایت حقوق شهروندی در خصوص آنها هستیم. جا دارد دولت به این موضوع ورود پیدا کرده و با توجه به عدم وقوع بزه از تأیید و اجرای چنین احکامی جلوگیری شود.
وی یادآور شد: آنچه گفته شد عین اقدامات و اتهامات وارده است که شائبه جرم بودن آن متصور نمی‌باشد، اگر اتهامات دیگری در پرونده آقای مددی مطرح باشد مربوط به محکومیت قبلی او بوده است و طرح مجدد آن وجاهتی ندارد
وکیل مدافع کارگران شرکت واحد گفت: ابراهیم مددی چندین بار بازداشت شده و آخرین بار به چهار سال زندان محکوم که پس از گذراندن دوران محکومیت از زندان آزاد شد و برخی از اتهامات، اسناد و مدارک ارایه شده از طرف شاکی در پرونده جدید مربوط به قبل از محکومیت فعلی او بوده و از مستندات شاکی در پرونده اتهامی قبلی می‌باشد.
نیک‌بخت تصریح کرد: داود رضوی و ابراهیم مددی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند و پرونده آنها در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر مطرح است. ...


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید