حکم اعدام رامین حسین پناهی و دیگر زندانیان سیاسی را لغو کنید!

سیاست و شیوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با مخالفان سیاسی خود در طی چهل سال گذشته‌، همواره سرکوب‌، زندان‌، شکنجه و اعدام بوده است. اغلب دستگیر شدگان، به ویژه در دهه ۶۰ از حق داشتن وکیل محروم بوده‌، شکنجه و در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای محاکمه شده‌اند. نحوه رسیدگی به اتهامات مخالفان سیاسی در تمام این چهل سال مغایر با ابتدائی‌ترین فوانین حقوق بشر بوده است.
حکم ناعادلانه اعدام رامین حسین پناهی نشان دیگری از تداوم این سیاست ضد بشری است. تائید این حکم از سوی دیوان عالی کشور و فرستادن آن به دایره اجرای احکام، اعدام دو عضو دیگر خانواده حسین پناهی و بازداشت و تحت فشار گذاردن سایر اعضای خانواده او، تحمل آن‌ها را به پایان رسانده و موجب خودکشی نیشتمان، خواهرزاده وی و همچنین تصمیم مادر رامین به خودسوزی شده است.
ما بخشی از جنبش دادخواهی مردم ایران‌، احکام ضد بشری دستگاه قضائی حکومت اسلامی‌، از جمله حکم اعدام رامین حسین پناهی را به شدت محکوم  و خواهان لغو هر چه سریع‌تر این حکم ناعادلانه و سایر احکام اعدام زندانیان سیاسی هستیم.

بخشی از جنبش دادخواهی مردم ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید