هشدار عفو بین‌الملل نسبت به اعدام قریب الوقوع رامین حسین‌پناهی

• ​​​​​​​سازمان عفو بین‌الملل روز سه شنبه از دولت جمهوری اسلامی خواست تا حکم اعدام قریب‌الوقوع رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کرد را لغو کند. گفته می شود او روز پنجشنبه اعدام خواهد شد ...
برگرفته از سایت اخبار روز
سه‌شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱٣۹۷ -  ۱ می ۲۰۱٨


​​​​​​​سازمان عفو بین‌الملل روز سه شنبه از دولت جمهوری اسلامی خواست تا حکم اعدام قریب‌الوقوع رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کرد را لغو کند. برادر حسین‌پناهی گفته است که برادرش را "به سلول انفرادی برده‌اند تا پنجشنبه اعدام کنند".

به گزارش خبرگزاری ها، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو حکم اعدام رامین حسین‌پناهی شده است.
عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه منتشر کرد از مقامات ایران خواسته است حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را متوقف کنند و مانع نقض دوباره حقوق بشر در ایران بشوند.
عفو بین‌الملل در اطلاعیه روز سه‌شنبه‌اش در باره پرونده قضایی رامین حسین‌پناهی می‌نویسد: «مورد رامین حسین‌پناهی از آغاز تا پایان نمونه شکست نفس‌گیر دستگاه قضایی بوده است. رامین حسین‌پناهی پس از حضور در دادگاه در حالی که آثار شکنجه بر بدنش هویدا بود در کمتر از یک ساعت محکوم شناخته شد. او در دوره بازجویی اجازه دیدار با وکیل خانواده‌اش را نداشته است.»
این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین اشاره می‌کند به اینکه ماموران امنیتی رامین حسین‌پناهی را مدتها زیر فشار قرار دادند تا در "اعتراف تلویزیونی" شرکت کند و چون حاضر به این کار نبود، او را در سلول انفرادی نگه داشته بودند.

امجد حسین‌پناهی، برادر رامین حسین‌پناهی، که به اتهام قیام مسلحانه محکوم به اعدام شده است، روز سه‌شنبه خبر داد رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان سنندج منتقل شده است و قرار است پنج‌شنبه اعدام شود.

رامین حسین‌پناهی ۲۴ سال دارد. او در تیر ماه سال ۱۳۹۶ در جریان حمله نیروهای سپاه پاسداران به یک تیم از اعضا و وابستگان حزب کومله کردستان زخمی و بازداشت شد. در این حمله سه تن دیگر به نام‌های حامد سیف‌پناهی، بهزاد نوری و صباح حسین‌پناهی کشته شدند.
رامین‌ حسین‌پناهی در بهمن ماه ۱۳۹۶ محکوم به اعدام شد و حکم اعدام او در فروردین ماه ۱۳۹۷ توسط دیوان عالی کشور تایید شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید