ایران روی خط اعتراض و اعتصاب


• در هفت تپه اعتراض کارگران به درگیری کشید، در اهواز پانزدهمین روز اعتصاب و تجمع کارگران فولاد برگزار شد. موج اعتراضات بسیاری از واحدهای خدماتی و تولیدی را فرا گرفته است + تصاویر ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۱۶ اسفند ۱٣۹۶ -  ۷ مارس ۲۰۱٨


امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه کارگران همه بخشهای شرکت نیشکر هفت تپه بطور متحدانه ای برای چهارمین روز متوالی در اعتصاب بسر بردند و در پی تجمع در محوطه شرکت و حضور رستمی یکی از سهامداران عمده شرکت در میان کارگران و تکرار دروغ و وعده، این تجمع به درگیری شدید فیزیکی کشیده شد.

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال تجمع کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه، ساعت ۱۱ صبح رستمی به همراه تعدادی از نیروهای انتظامی در میان کارگران حاضر شد و شروع به سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی به جای توضیح عدم اجرای تعهداتش، کارگران را عامل عدم پرداخت مطالبات معرفی و آنان را با لحنی بد مورد ملامت قرار داد و در ادامه کرامت پام یکی از نمایندگان کارگران را آماج اتهامات خود گرفت و اعلام کرد ایشان نماینده شما نیست و سپس دست روی او بلند کرد که این امر خشم کارگران را برانگیخت.

در پی این وضعیت، محل استقرار رستمی از سوی کارگران خشمگین مورد سنگ پراکنی قرار گرفت و به علت شدت درگیری، نیروهای انتظامی حاضر درمحل که ناظر وضعیت بودند عملا کاری از دستشان برای پایان درگیری بر نیامد.

بنا بر این گزارش در ادامه این درگیری اسماعیل بخشی یکی از نماینده های کارگران برای جلوگیری از لطمات شدید جسمانی به رستمی ناچار شد خود را روی او بیاندازد و با سپر کردن خود به همراه برخی دیگر از کارگران او را سوار ماشین و از محل دور کردند. در این درگیری رستمی و تعدادی از کارگران زخمی شدند.

اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه در حالی آغاز شد که علیرغم پیگیریهای مکرر کارگران برای پرداخت دستمزدهای معوقه، کارفرما و مدیریت شرکت مطابق روال گذشته و با هدف سر دواندن کارگران از روز شنبه اقدام به پخش فیشهای حقوقی دی ماه کرد اما تا امروز که روز چهارشنبه است هنوز ریالی به حساب کارگران واریز نشده است.

کارگران شرکت نیشکر هقت و نماینده هایشان در تجمع دیروز و امروزشان، خواهان عمل به تعهداتی شدند که کارفرما، فرماندار و مسئولین اداره کار شوش در پی اعتصاب شش روزه کارگران در آذر ماه سالجاری وعده تحقق قطعی آنها را داده بودند اما علیرغم باقی ماندن کمتر از دو هفته به پایان سال، نه تنها از تحقق وعده ها و تعهدات داده شده خبری نیست بلکه کارفرما عملا از پرداخت حتی یکماه حقوق معوقه کارگران که با پخش فیشهای حقوقی وعده پرداخت آنرا داده بود خودداری کرده است.

پانزدهمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز



کارگران فولاد اهواز در پانزدهمین روز اعتصاب خود، در مقابل استانداری تجمع کردند. "سفره ی ما خالیه، ظلم و ستم کافیه" و "حقوق به ما نمیدن، مرگ بر امریکا" از جمله شعارهای کارگران در این روز بوده است.

* جایگاهداران کارد به استخوان رسیده در اعتراض به واگذاری انحصار توزیع سوخت به شرکتهای خاص و تاکید بر مطالبات صنفی مقابل وزارت نفت تجمع کردند.




* کارگران راه آهن در شاهرود؛ سمنان و دامغان صبح امروز چهارشنبه۱۶اسفند دست به اعتراض و اعتصاب زدند.




* کارگران شهرداری الیگودرز در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق عقب افتاده خود در مقابل شورای این شهر تجمع کردند.



* کشاورزان و حق‌آبه‌داران خشمگین شرق اصفهان برای چندمین روز کنار پل خواجو، مقابل سازمان آب منطقه‌ای اصفهان تجمع کردند.

* کارگران به جان آمده خلیج فارس ایران اسلامشهر در میدان نماز جلوی ساختمان شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند.



* تجمع کسبه پلاسکو در اعتراض به بدعهدی بنیاد مستضعفان در روز چهارشنبه 16 اسفند



* تجمع اعتراضی غارت شدگان مقابل موسسه اعتباری ولی عصر رباط کریم که پس از ۹ ماه پول مردم را نداده است - چهارشنبه ۱۶اسفند



* اعتصاب کارگران راه آهن اصفهان در اعتراض به عدم دریافت حقوق. این کارگران پیش ازاین تهدید کرده بودند که در صورت ادامه عدم پرداخت حقوق ها دست به اعتصاب می زنند - چهارشنبه 16 اسفند

منبع گزارش ها: اتحادیه ی آزاد کارگران ایران
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید