یک زندانی در اهواز زیر شکنجه کشته شد


• شکنجه شدید دو زندانی اهوازی منجر بقتل علی سواری و شکستن دو پای زندانی دیگر به نام کاظم سواری در زندان مرکزی اهواز شد. این حادثه در روز دوشنبه ی گذشته اتفاق افتاده است + ویدئو ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ٨ فروردين ۱٣۹۷ -  ۲٨ مارس ۲۰۱٨

شکنجه شدید دو زندانی اهوازی منجر بقتل رساندن یکی از آنها و شکستن دو پای زندانی دیگر در زندان مرکزی اهواز شد.

بنابه گزارش فعالین محلی، روز دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱٣۹۷ دو زندانی بنام علی سواری و کاظم سواری در زندان شیبان (مجتمع حرفه‌ آموزی اهواز) توسط ماموران زندان شیبان بشدت شکنجه شدند و در اثر شکنجه شدید، علی سواری جان خود را از دست داد و دو پای کاظم سواری شکسته شدند.

در کلیپ منتشر شده از جسد علی سواری، بستگان او می گویند: علی بشدت شکنجه شده است و آثار شکنجه بر روی بدن او به وضوح دیده می شود و دو حفره در اثر شکنجه شدید در سر او قابل مشاهده است و همچنین جای آثار پارگی، کبودی، سوختگی ناشی از شوک برقی و آثار کابل در بدن او دیده می شود، کاظم سواری نیز تا کنون در زندان بسر می برد.

علی سواری ۵۰ ساله و از اهالی کوی سپیدار اهواز و همراه او زندانی دیگر بنام کاظم سواری از اهالی عین ۲، چهار سال پیش زندانی شده اند و حکم ابد برای آنها صادر شده و هر در حال سپری کردن دوران حبس خود بوده اند. در این گزارش به دلیل زندانی شدن این دو تن اشاره ای نشده است.

یکی از بستگان این دو زندانی می گوید: بعد از شنیدن خبر فوت علی سواری، بستگان این دو زندانی در مقابل درب زندان شیبان تجمع کردند و در حدود ٣۰ از آنان را بازداشت کردند. معترضین خواستار برخورد با قاتل علی سواری بودند.

طبق اصل ٣٨ قانون اساسی ایران هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است.


* این ویدئو حاوی صحنه های بسیار دلخراش و ناراحت کننده است.


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید