بازداشت شدگان روز زن به اقدام علیه امنیت ملی محکوم شدند


• تعدادی از فعالین جنبش زنان که در تجمع های روز ۸ مارس در تهران دستگیر شده اند، به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده اند. هنوز نزدیک به بیست نفر در زندان باقی مانده اند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۲۰ اسفند ۱٣۹۶ -  ۱۱ مارس ۲۰۱٨


تعدادی از فعالین جنبش زنان که در تجمع های روز ٨ مارس در تهران دستگیر شده اند، به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده اند. به گفته رئیس دادگستری تهران، پرونده بازداشت‌شدگان در "مرحله رسیدگی" است و شماری از آنان به "اقدام علیه امنیت ملی" متهم شده‌اند. هنوز "حدود ۲۰ نفر" از این افراد در بازداشت و در "سلول‌های جداگانه" نگهداری می‌شوند

بنا به گزارش کانال تلگرامی ٨ مارس، صبح امروز، خانواده بازداشت‌شدگان تجمع اعتراضی ۸ مارس برای پیگیری وضعیت فرزندان دربندشان به دادسرای ارشاد مراجعه کردند اما پس از چند ساعت معطلی به آنها اطلاع داده شد پرونده این افراد به دادسرای اوین منتقل شده است. تعدادی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در برابر دادسرای اوین و تعدادی از آنها در برابر دادسرای ارشاد تجمع کردند، اما مسئولان دادسرا از پاسخ‌گویی شفاف به آن ها خودداری کردند.
مطابق این گزارش بازداشت‌شدگان زن، به بخش قرنطینه زندان قرچک ورامین و مردان به زندان فشافویه منتقل شده‌اند. علیرغم این که برای برخی بازداشت‌شدگان قرار بازداشت و وثیقه صادر شده بود اما کلیه بازداشت‌شدگان برای مدت سه روز به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

هنوز ۱۴ زن و ۵ مرد از جمله علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی،‌ جواد عباس توللی، بنفشه جمالی، بهار اصلانی، زهره اسدپور، شهلا انتصاری،‌ آزاده بهکیش،‌ مرضیه امیری،‌ مولود حاجی زاده،‌ معصومه اکبری،‌ مهشید پوراسد،‌ سوابه رخش،‌ عاطفه خسروی،‌ زهرا احمدی ، آینا قطبی یعقوبی، زهرا آیتی در بازداشت هستند.

برخی از بازداشت‌شدگان تجمع ۸ مارس طی تماس تلفنی با خانواده‌ها گفته اند در سلول های جداگانه نگهداری می‌شوند و نسبت به شرایط نامناسب بازداشت از جمله عدم دسترسی به آب، پول، وسایل بهداشتی و ...، وضعیت نامطلوب بهداشتی و وضعیت نامعلوم خود اعتراض دارند.

زهره اسدپور و بنفشه جمالی از جمله بازداشت‌شدگانی هستند که با خانواده‌های خود تماس گرفته‌ و نسبت به تغییر قرار تامین خود اعتراض کرده اند. براساس اظهارات آنها، ابتدا با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی» مواجه شده‌اند و قرار تامین آزادی به قید کفالت ۳۰ میلیون را امضا کرده‌اند. اما علی‌رغم این قرار، آنها را در بازداشت غیرقانونی نگه داشته‌اند. آنها تاکید کرده‌اند با توجه به اینکه هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده‌اند، تغییر قرار تامین بالاتر را نخواهند پذیرفت.

این گزارش می افزاید: از بازداشت‌شدگان مرد اطلاعی در دست نیست و خانواده ها نسبت به وضعیت نامعلوم آنها نگران هستند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید