اتحادیه ی آزاد کارگران ایران: بازداشت و تداوم بی خبری از وضعیت محمد حبیبی را قویا محکوم میکنیم


برگرفته از سایت اخبار روز 
شنبه  ۱۹ اسفند ۱٣۹۶ -  ۱۰ مارس ۲۰۱٨

با گذشت یک هفته از بازداشت محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان که توام با ضرب شتم صورت گرفته بود هنوز از محل نگهداری این معلم آزادایخواه خبری در دست نیست و علت بازداشت او اعلام نشده است.

محمد حبیبی روز ۱۲ اسفند ماه در محل کارش با استفاده از گاز فلفل و خشونت بازداشت و سپس به منزل خود منتقل و آنجا نیز در مقابل چشمان خانواده اش مورد ضرب و شتم مامورین امنیتی قرار گرفت.

بازداشت محمد حبیبی با استفاده از گاز فلفل و توام با ضرب و شتم در مقابل چشمان دانش آموزان و خانواده اش و بکارگیری سیاست عدم اطلاع رسانی از محل نگهداری این معلم آزاده، بیانگر توسل حکومتگران و نهادهای امنیتی به خشن ترین شکلی از سرکوب و دستگیری معلمان کشور برای مقابله با موج عظیم عدالت طلبی و آزادیخواهی آنان است.

در کشوری که با داشتن عظیم ترین منابع زیرزمینی نفت و گاز، دانش آموزانش در کانکس و کپر مشغول تحصیل اند و معلمانش برای گذران زندگی بناچار عهده دار سرویسهای ایاب و ذهاب دانش آموزانند و هر ساله صدها هزار کودک و نوجوان از ادامه تحصیل باز می مانند و فارغ التحصیلانش به بردگی گرفته میشوند کاملا روشن است که فریاد تحول خواهی معلمانی چون حبیبی ها و عبدیها و بهشتی ها تحمل نشود و آنان با وحشیانه ترین شکلی توسط سرکوبگران بازداشت و زندانی بشوند.

اما در سوی دیگر بکارگیری ابزار سرکوب از سوی حکومتگران برای به تمکین واداشتن ما کارگران، معلمان و عموم توده های زحمتکش مردم ایران، واقعیت سرسخت و عظیمی در حال خود نمائی است و آن عدم توقف سیل خروشان اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان و عموم مردم ایران در جای جای کشور است که بی تردید در صورت تداوم سیاست سرکوب و عدم پایان دادن به شرایط مشقت بار موجود، بار دیگر و بسرعت، سراسر کشور صحنه خیزشهای زیر و رو کننده ای خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران همدوش با معلمان کشور بازداشت محمد حبیبی را قویا محکوم میکند و با اعلام همبستگی با آنان در مبارزه عدالت طلبانه و آزادیخواهانه ای که به پیش می برند خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمد حبیبی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی و دیگر زندانیان آزادیخواه و محاکمه مامورینی است که به خود جرائت داده و محمد حبیبی را در مقابل چشمان دانش آموزان و خانواده اش مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۶
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید