رسوایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد!


• وزیر دادگستری دولت روحانی و عضو هیات های مرگ در تابستان سیاه سال ۶۷ که حکم اعدام زندانیان سیاسی شهر دزفول را صادر کرد، روز سه شنبه سخنران اجلاس عمومی شورای حقوق بشر در ژنو بود ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۹ اسفند ۱٣۹۶ -  ۲٨ فوريه ۲۰۱٨


سخنرانی علیرضا آوایی وزیر دادگستری دولت اعتدالی روحانی و عضو هیات های مرگ در تابستان سیاه سال ۶۷ در اجلاس عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک بار دیگر این پرسش را مطرح کرده است که چنین مجامعی تا کی و به چه اندازه قرار است بازیچه ی دیکتاتورها و خون آشامان باشند؟

به شهادت زندانیان سیاسی وزیر دادگستری دولت روحانی که در دولت احمدی نژاد نیز هشت سال ریاست کل دادگستری استان تهران را بر عهده داشته، در تابستان ۶۷ و به هنگام کشتار چند هزار زندانی سیاسی، در این قتل عام مشارکت مستقیم داشته و در زندان یونسکوی دزفول به جز یک نفر که از دست او فرار کرده، بقیه ی زندانیان سیاسی این زندان را به قتل رسانده است. چنین فرد جنایتکاری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر سخنرانی کرده و به جز چند نفر که به اعتراض جلسه را ترک کرده اند، عکس العمل دیگری مشاهده نشده است.
در بیرون از این جلسه ی ننگین اما، ایرانیان آزادی خواه دست به تظاهرات و اعتراض زده اند.

بنابر گزارش ها به هنگام سخنرانی علیرضا آوایی، وزیر دادگستری ایران در چهل هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل چند دیپلمات اروپایی از جمله مارگو والستروم، وزیر خارجه سوئد به اعتراض اجلاس را ترک کردند و گروهی از ایرانیان هم همزمان با سخنرانی او در مقر سازمان ملل در ژنو تظاهرات کردند.

علیرضا آوایی در مهر ۱۳۹۰، همراه با ۲۸ مقام دیگر در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته. اتحادیه اروپا این ۲۹ نفر را به «نقض جدی حقوق بشر» از جمله با صدور و اجرای حکم اعدام و شکنجه و یا صدور احکام قضایی ناعادلانه متهم کرده است. آوایی که گذرنامه دیپلماتیک دارد، به رغم تحریم‌ها، ویزای سفر به سوئیس را دریافت کرد و موفق شد عصر سه‌شنبه ۸ اسفند/ ۲۸ فوریه در نخستین روز برگزاری نشست حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی کند.
آوایی بعد از ایراد سخنانش حاضر نشد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم از پاسخگویی به پرسش‌های برخی خبرگزاری‌ها از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه امتناع کرد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید