اعتصاب یکپارچه کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز


• کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز از ساعات اولیه صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت سه حقوق ماههای آذر و دی و بهمن دست به اعتصاب زده و اقدام به تجمع در برابر کارخانه و در داخل آن کردند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۲۹ بهمن ۱٣۹۶ -  ۱٨ فوريه ۲۰۱٨

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران، آنان از ساعات اولیه صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت سه حقوق ماههای آذر و دی و بهمن دست به اعتصاب زده و اقدام به تجمع در برابر کارخانه کرده و بمدت دو ساعت با مسدود کردن دربهای ورودی مانع ورود و خروج به آن شدند.

بنا بر این گزارش، بدنبال تداوم این تجمع و احتمال بسته شدن جاده اهواز – خرمشهر که بخشی از آن از مقابل شرکت گروه ملی فولاد اهواز میگذرد، کارگران اعتصابی این شرکت تجمع خود را به داخل کارخانه کشاندند و با توجه به اینکه هیچ یک از مسئولین شرکت حاضر به پاسخگوئی به خواستهای کارگران نشدند آنان تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۴ ظهر) همچنان در اعتصاب هستند.

کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز هم اکنون سه ماه دستمزد معوقه دارند و با توجه به نزدیک شدن به هفته های پایان سال مصرانه خواهان دریافت دستمزدهای معوقه خود هستند و اعلام کرده اند تا همه حقوقهای معوقه پرداخت و دیگر مطالباتشان بر اورده نشود دست از اعتصاب و اعتراض بر نخواهند داشت.

بنا بر اظهار کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز، کارفرمای این شرکت علاوه بر عدم پرداخت حقوق کارگران، بیمه های آنان را نیز از آذر ماه سالجاری به این سو به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز نکرده و همین امر باعث شده سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه های درمانی کارگران خودداری کند. همچنین سرویسهای ایاب و ذهاب کارگران هم مختل شده و کارفرما از حدود یکماه پیش به بهانه کاهش هزینه ها از حدود ۱٣۰ سرویس موجود کارخانه برای ایاب و ذهاب کارگران، ۵۰ سرویس را تعطیل و همین مسئله مشکلات بسیاری را برای کارگران ایجاد کرده است.

بنا بر این اظهارات، بدلیل عدم پرداخت بموقع حقوق کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارگران این شرکت بزرگ تولیدی برای گذران زندگی با این شرایط که اقساط این وامها بطور مستقیم از حقوق پرسنل کسر و به حساب بانک واریز شود اقدام به دریافت وام از بانک ملی مستقر در شرکت کرده اند اما کارفرما اقساط این وامها را از حقوق کارگران کسر و به حساب بانک واریز نکرده است و همین امر باعث شده ، بانک مذکور حساب کارگرانی را که اقدام به دریافت وام کرده اند مسدود نماید. علاوه بر این، کارفرما در یک دزدی آشکار دیگر از حقوقهای کارگران، از خرداد ماه سالجاری اقدام به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی با بیمه البرز کرده است، اما علیرغم کسر ماهیانه مبلغ این بیمه از حقوق کارگران، وجوه را به حساب شرکت بیمه البرز واریز نکرده و به همین دلیل این شرکت بیمه هیچگونه سرویس دهی به کارگران انجام نمیدهد.

کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز، در اعتصاب امروزشان خواستهای خود را به شرح زیر اعلام و تاکید کرده اند تا رسیدن به این خواستها اعتصاب و اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.

۱- پرداخت یکجا و کامل حقوق ماههای آذر، دی، بهمن و تعیین تکلیف چگونگی پرداخت عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی
۲- برقراری بیمه تکمیلی پرسنل
٣- ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب کارگران

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۹ بهمن ماه ۱٣۹۶
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید