نامه سرگشاده ۶ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج در حمایت از بهنام موسیوند

برگرفته از سایت هرانا
بهنام موسیوند، زندانی عقیدتی که به تازگی آزاد شده بود مجددا به همراه شش فعال مدنی دیگر روز ۱۲ بهمن ماه بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد، در میان بازداشت شدگان سرنوشت آقای موسیوند در هاله ای از ابهام قرار گرفت، شش تن از هم بندیان سابق آقای موسیوند از جمله “آرش صادقی، پیام شکیبا، زانیار مرادی، سعید شیرزاد، سعید ماسوری و مجید اسدی” با انتشار نامه ای سرگشاده با اشاره به مرگ های اخیر در زندان های ایران نسبت به وضعیت و سرنوشت این فعال مدنی ابراز نگرانی کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، زندانی عقیدتی سابق مجددا از ۱۲ بهمن ماه در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد.
وی چهارشنبه مورخ دهم خردادماه ۱۳۹۶، با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.
این فعال مدنی مورخ ۱۲ بهمن ماه به همراه ۶ تن دیگر به نامهای سعید اقبالی، سعید سیفی جهان، محمود معصومی، داریوش زند، شیما بابایی و نادر افشاری بازداشت شده است.
از زمان بازداشت اطلاعات محدودی از سرنوشت وی به دست خانواده اش رسیده است، تنها ملاقات آنها روز گذشته صورت گرفت. شرایط مورد اشاره موجب افزایش نگرانی از سرنوشت او شده است.
جمعی از زندانیان عقیدتی زندان رجایی شهر کرج بعنوان هم بندیان سابق و دوستان بهنام موسیوند با انتشار نامه ای سرگشاده و کوتاه نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کردند.
متن نامه زندانیان مورد اشاره را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید:
نزدیک به یک ماه از بازداشت بهنام موسیوند می گذرد و علیرغم پیگیری های خانواده اش، نهادهای قضایی منکر بازداشت وی شده اند که همین امر سبب نگرانی از وضعیت نامبرده می باشد.
ما دوستان و همبندیان سابق آقای بهنام موسیوند که هشت ماه پیش پس از پایان حکم از همین زندان آزاد گشته بود و مجددا توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده است با توجه به مرگهای مشکوک تنی چند از بازداشت شدگان وقایع اخیر در زندانهای مختلف، ضمن نگرانی از وضعیت و سلامت جانی بهنام موسیوند از تمامی وجدانهای بیدار و مجامع حقوق بشری خواهان پیگیری وضعیت و شرایط نگران کننده این زندانی و تلاش جهت آزادی فوری وی هستیم.
چهارشنبه – ۲۵ بهمن ماه ۹۶ – زندان گوهردشت (رجایی شهر)
آرش صادقی، پیام شکیبا، زانیار مرادی، سعید شیرزاد، سعید ماسوری و مجید اسدی
لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به یکسال حبس تعزیری با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین محکوم شد که این حکم  تیرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به به ۱۲ ماه تقلیل یافت.
این فعال مدنی دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵جهت تحمل دوران محکومیت خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شد. وی مهرماه ۱۳۹۵، به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید و پس از چند روز از قرنطینه این زندان به بند ۴ سالن ۱۲ زندانیان سیاسی انتقال یافت.
او روز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۳۹۶، با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید