مشکلات متعدد مردم در مناطق زلزله زده


• شهرستان سرپل ذهاب بعد از زلزله دیشب در وضعیت نامناسبی به سر می برد و مردمانش دچار کمبود شدید امکانات از جمله آب آشامیدنی، چادر و تغذیه مناسب هستند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
دوشنبه  ۲۲ آبان ۱٣۹۶ -  ۱٣ نوامبر ۲۰۱۷



شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون دچار مشکلات متعددی از جمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، شهرستان سرپل ذهاب بعد از زلزله دیشب در وضعیت نامناسبی به سر می برد و مردمانش هراسان اکثرا با چادرهای شخصی در اطراف شهر قرار دارند در حالی که دچار کمبود شدید امکانات از جمله آب آشامیدنی، چادر و تغذیه مناسب هستند.

اکثر ساختمان های شهر دچار خسارت از ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی شده است. مراکز آموزشی و درمانی به شدت آسیب دیده اند در این بین مردم همچنان نگران هستند و با اضطراب به سر می برند پمپ بنزین های شهرستان سرپل ذهاب به شدت شلوغ شده است و در این بین دستگاه های امدادی هر چند در حال خدمات رسانی هستند ولی نیازهای جدی در شهر محسوس است.

اکثر مردم از وضعیت اسکان و تغذیه ناراضی هستند. منازلی که دچار خسارت شده اکثرا با تمام اسباب و وسایل نابود شده و مردم در کنار منازل نظاره گر حجم خسارت ها هستند.

شهر سر پل ذهاب دارای ترافیک شدید است و مردم معطل امکانات اولیه شده اند. هنوز دستگاه های خدمات رسان آنطور که باید و شاید نتوانستند کنترل شهر را در دست بگیرند و گوشه گوشه شهر از مشکلات پر شده است.

تمام مغازه های شهر تعطیل شده و در این بین مردم برای تهیه مواد غذایی با مشکل جدی مواجه هستند. هر چند مغازه ها دچار خسارت شدید شده اند ولی مغازه ای برای تامین نیازهای مردم وجود ندارد.

دستگاه های نظامی مانند ارتش در شهر حضوری پررنگ دارند اما با توجه به حجم جمعیت و خسارت شدید نیاز به وجود دیگر دستگاه های خدمات رسان و اجرایی ضروری است. در حال حاضر اسکان و تغذیه به عنوان مهمترین مشکل مردم شمرده می شود.

مشکلات مردم قصر شیرین درباره آب شرب
در شهرستان قصر شیرین مشکلات از شهرستان سر پل ذهاب کمتر است هر چند آنها نیز با مشکلاتی نظیر آب آشامیدنی مواجه هستند ولی شاهد حجم خسارت کمتری نسبت به سر پل ذهاب هستند.

در شهرستان گیلانغرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات رسانی و امداد رسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان ها بدتر است. نیاز مبرم اسکان و تهیه آب آشامیدنی از جمله مهمترین مشکلات روستاهای اطراف این شهرستان ها به حساب می آید.

در حال حاضر وضعیت شهرستان سر پل ذهاب از دیگر شهرستان ها بدتر است و با توجه به حجم خسارت و سرگردانی مردم نیاز است مسئولان برای کمک رسانی شتاب بیشتری انجام دهند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید