ابراز نگرانی عفو بین‌الملل نسبت به وخامت حال زندانیان سیاسی محمود صالحی و محمد نظری

برگرفته از سایت پیک ایران

چهاردهم آبان ۱۳۹۶ برابر با پنجم نوامبر ۲۰۱۷

سازمان عفو بین‌الملل روز شنبه سیزدهم آبان با اشاره به بستری بودن زندانیان سیاسی محمود صالحی و محمد نظری در بیمارستان نسبت به وخامت حال آنها ایراز نگرانی کرد و هشدار داد.
در بیانیه‌ عفو بین الملل آمده است" زندانیان سیاسی محمود صالحی و محمد نظری به‌دلیل وخامت حالشان طی روزهای گذشته به بیمارستان منتقل و در طول دوره بستری با دست‌بند به تخت بیمارستان بسته شده‌اند".
به گزارش عفو بین‌الملل اصرار مقامهای قضایی رژیم ایران به استفاده غیرضروری از دستنبد و پابند، عموماً با هدف «تحقیر زندانیان و اعمال درد و رنج مضاعف بر آنها صورت گرفته و در بسیاری موارد، موجب اخلال یا تأخیر در روند درمان شده است.
محمود صالحی، فعال کارگری، حدود یک هفته پیش در بیمارستانی در سقز بازداشت شد و به‌علت تشدید بیماری قلبی‌اش به بیمارستان منتقل شده است.
محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴سال است در زندان است و در مردادماه به اعتصاب‌غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست؛ وی تا به امروز به اعتصاب خود ادامه داده است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید