مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل وقوع این زلزله را حوالی ازگله در استان کرمانشاه اعلام کرد
این زمین‌لرزه که بزرگی آن ۷,۳ گزارش شده بسیاری از شهرهای غربی و شمال‌غربی ایران، اقلیم کردستان، بغداد و همچنین برخی از مناطق شمال سوریه را لرزانده است.
مرکز اصلی این زلزله در نزدیکی مرز ایران در استان کرمانشاه با کردستان عراق گزارش شده است.
شبکه‌های خبری کردستان عراق و تلویزیون دولتی ایران از «هجوم مردم به خیابان‌ها» پس از زمین‌لرزه خبر داده‌اند.
مرکز اورژانس ایران تعداد کشته‌های زلزله در سرپل ذهاب استان کرمانشاه را ۶۱ نفر و تعداد مجروحان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.
مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع چندین زمین‌لرزه پیاپی در مناطق مختلف ایران خبر داد.
شبکه‌های خبری کردستان عراق و تلویزیون ایران از «هجوم مردم به خیابان‌ها» خبر داده‌اند
براساس گزارش این مرکز نخستین زمین‌لرزه حدود ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان به وقت محلی تهران در نزدیکی شهر «ازگله» کرمانشاه در غرب ایران رخ داده است. شدت بزرگی این زلزله ۷,۳ریشتر گزارش شده است.
این مرکز همچنین از وقوع یک زمین لرزه به شدت ۴,۶ درجه در نزدیکی مرز ایران و عراق به فاصله ۱۰ دقیقه بعد خبر داد. شدت این زلزله ۴,۶ ریشتر و مرکز آن مرز عراق و کرمانشاه گزارش شده است.
یک زمین‌لرزه ۴ ریشتری نیز ساعت ۲۲ و ۴ دقیقه در نزدیکی شهر قصر شیرین کرمانشاه رخ داده است. ساعت ۲۲ و ۲۲ دقیقه سر‌پل ذهاب در استان کرمانشاه شاهد یک زلزله ۳.۶ ریشتری بوده است.
زلزله دیگری به شدت ۳,۷ ریشتر ساعت ۲۲ و ۳۶ دقیقه برای دومین بار در حوالی سرپل ذهاب رخ داده است.
خبرگزاری‌ها همچنین از وقوع زلزله مرز استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری  – حوالی فریدون شهر خبر داده‌اند. شدت این زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتر گزارش شده است.
خبرگزاری فارس همچنین از وقوع زمین لرزه در استان‌های همدان و اراک خبر داده است. مسئولان محلی نیز این خبر را تائید کرده و گفته‌اند که نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش برای امداد‌رسانی قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، به دنبال وقوع چندین زمین‌لرزه پیاپی برق بسیاری از مناطق استان‌های غرب ایران قطع شده و مردم نیز از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند.
خبرگزاری فارس گزارش کرد که بسیاری از ساکنان تبریز به دنبال وقوع زمین‌لرزه «با خودروهای شخصی به بیرون از خانه آمده‌اند و ترافیک در خیابان‌ها به شدت دیده می‌شود.»
نجار رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور ایران هم در همین رابطه به شبکه خبر تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی گفت که «امیدوار است که خسارت فراوانی به مردم وارد نشده باشد».
او گفت که اطلاع دارد تعدادی از ساکنان قصرشیرین زیر آوار مانده‌اند.
رضا محمودیان مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز به خبرگزاری فارس گفت که این زلزله قطعا مجروح داشته است.
شبکه خبری «روداو» کردستان عراق هم از انتقال بیش از ۵۰ نفر از مصدومان به بیمارستان سلیمانه خبر داده است.