همبستگی با زندانیان اعتصابی در تهران، چهار نفر بازداشت شدند


• به دعوت سندیکای شرکت وحدت رانندگان اتوبوس ها با روشن کردن چراغ ها و کاهش سرعت با رضا شهابی اعلام همبستگی کردند و نیزدر برابر زندان گوهردشت تجمع همبستگی با زندانیان اعتراضی برگزار شد ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۲۲ شهريور ۱٣۹۶ -  ۱٣ سپتامبر ۲۰۱۷


اخبار روز: امروز در تهران، آکسیون های همبستگی با زندانیان دربند در زندان رجایی شهر برگزار شد. به دعوت سندیکای کارگران شرکت وحدت رانندگان برخی اتوبوس ها با روشن کردن چراغ های خود و کاهش سرعت حرکت اتوبوس ها با رضا شهابی اعلام همبستگی کردند و همچنین به دعوت کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت عده ای از فعالین اجتماعی و مدنی در برابر زندان گوهردشت تجمع کرده و با این زندانیان اعلام همبستگی کردند.

اعتراض رانندگان شرکت واحد
در گزارشی که از سوی سندیکای شرکت واحد منتشر شده آمده است: رانندگان شرکت واحد امروز ۲۲ شهریور در اعتراضی مسالمت آمیز خواستار آزادی رضا شهابی عضو زندانی سندیکای واحد شدند.
بنابر درخواست سندیکای کارگران شرکت واحد، امروز ۲۲ شهریور رانندگان خطوط BRT از ابتدای صبح به نشانه اعتراض به زندانی کردن مجدد رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای واحد که درسی و ششمین روز اعتصاب غذا بسر میبرد چراغ های اتوبوس هایشان را روشن کردند و سرعت اتوبوس ها را ۲۰ کیلومتر کاهش دادند. البته از یک روز قبل عوامل امنیتی و حراستی شرکت واحد آماده بودند و روز قبل یکی از رانندگانی که اعلامیه ی اعتراضی را در بین رانندگان پخش میکرد توسط گشتی های واحد دستگیر و به پلیس امنیت پایگاه هشتم تحویل داده شد و امروز با پرونده سازی امنیتی ها با قرار کفالت در دادسرای اوین آزاد شد.
در ادامه ی این گزارش آمده است، امروز عوامل مدیریتی و امنیتی بطور چشمگیر و مرتب در خطوط BRT حضور داشتند و تعدادی از رانندگان معترض را از خطوط بیرون کردند و به تعدادی از اعضای فعال سندیکا هم که شناخته تر بودند اجازه تردد در خطوط را ندادند. سندیکای واحد تاکید کرده است: این اقدامات نتوانست تاثیری بر خاموش کردن چراغ معترضین بگذارد و در نوبت عصر تعداد بیشتری از رانندگان به این اعتراض پیوستند. در ۱۴شهریور ماه هم رانندگان شرکت واحد به همراه دانشجویان و دیگر فعالین کارگری و معلمان در مقابل مجلس بهارستان دست به راه پیمایی و اعتراض برای رضا شهابی زدند.
سندیکای کارگران شرکت واحد خواستار آزادی بی قید وشرط رضا شهابی شده است.

تجممع اعتراضی در برابر زندان گوهردشت
اعتصاب در گوهردشت در حالی ادامه دارد که امروز تجمع اعلام همبستگی فعالین صنفی و مدنی با زندانیان اعتصابی حوالی ساعت ۱۲ ظهر مورد یورش نیروهای انتظامی قرار گرفت و طی آن علاوه بر ضبط گوشی های تعدادی از تجمع کنندگان، واله زمانی در محل دستگیر شد و سپس نیروهای انتظامی پس از پایان تجمع در مقابل زندان با تعقیب تجمع کنندگان در مسیر بازگشت، سه نفر دیگر از آنان، بهنام ابراهیم زاده، پیمان سالمی و صالح اسعدی را بازداشت و به کلانتری ۱۹ باغستان برده و سپس همه ی آنان را به پلیس امنیت میدان نبوت منتقل کردند که قرار است فردا جهت تعیین تکلیف به دادسرا برده شوند.
در تجمع امروز فعالان صنفی و مدنی که به دنبال دعوت حامیان "کمپین دفاع از زندانیان اعتصابی" صورت گرفت؛ جمعیتی از ساعت ۹ صبح در کنار خانواده هایی که برای ملاقات آمده بودند در بیرون درب ملاقات گرد هم آمدند و با خانواده های زندانیان همدردی می کردند. تجمع کنندگان، پیام هایی در حمایت از زندانیان برای آنان می فرستادند و خانواده ها ضمن تشکر از این همبستگی با تجمع کنندگان درباره ی زندانیان و وضعیت آنان به گفتگو می پرداختند. برخی از خانواده ها و همراهانشان به پذیرایی از تجمع کنندگان مبادرت کردند. خانواده هایی که ازملاقات برمی گشتند اخبار اعتصاب غذاکنندگان را می آوردند.

این وضعیت تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت و تجمع کنندگان در حالی‌که منتظر بازگشت خانواده های زندانیان اعتصابی از ملاقات بودند از سوی مأموران انتظامی جهت پراکنده شدن تحت فشار قرار گرفتند. آنان با دادن اخطارهایی خواستار پراکنده شدن تجمع کنندگان شدند و از آنجا که تجمع با موفقیت انجام شده بود و آخرین دسته های ملاقات کنندگان در حال بیرون آمدن بودند؛ صلاح را بر آن دانستند که محل را ترک کنند تا آسیبی به خانواده ها نرسد. مأموران حین پراکنده کردن اقدام به ضبط گوشی موبایل برخی از تجمع کنندگان کردند و در نتیجه برخی واکنش ها ایجاد شد. مأموران که در پی دستگیری یکی از دختران در حال فیلم گرفتن بودند با عکس العمل شدید تجمع کنندگان مواجه شدند که منجر به رهایی او شد اما در این بین گوشی او را ربودند که با عکس العمل مجدد تجمع کنندگان مواجه و در این بین واله زمانی بازداشت شد.
به گزارش کمپین دفاع از اعصابیون زندان گوهردشت امروز، طبق روال هر چهارشنبه، روز ملاقات با زندانیان سیاسی گوهردشت بود و به بسیاری از زندانیان حتی زندانیان اعتصابی ملاقات حضوری داده‌ شده بود. در این ملاقات مشخص شد که به‌جز ۴ نفر، اعتصاب دیگر زندانیان به اتمام رسیده است هرچند که مطالباتشان همچنان پابرجاست.
سعید شیرزاد، رضا شهابی، سعید پورحیدر و محمد نظری همچنان در اعتصاب هستند که البته مطالبات این چهار نفر به‌جز سعید شیرزاد از ابتدا متفاوت و معطوف به وضعیت پرونده هایشان بوده است. تنها سعید شیرزاد مطالباتی همچون سایر اعتصابیون داشت که اکنون نیز بر اساس همان مطالبات در اعتصاب غذا به سر می‌برد اگرچه با قطعیت نمی‌توان دراین‌باره نظر داد.
بنابر این گزارش چیزی که همه زندانیان به‌ویژه زندانیان اعتصابی که اکنون به اعتصاب خود خاتمه داده‌اند بر آن تأکید داشتند این نکته بود که نه ‌تنها مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده که اوضاع بند به‌ مراتب بدتر شده است به‌ طوری‌که معدود روزنامه‌هایی هم که وارد بند می‌شد اکنون ممنوع شده و امکان خرید از فروشگاه وجود ندارد.
زندانیان اعتصابی از تمام افراد، شخصیت ها و فعالان کارگری، معلمان، زنان و دانشجویان و ... که در این مدت آن‌ها را تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی نمودند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید