نامه دوم خواهران رامین حسین پناهی به نهادهای حقوق بشری و افکار عمومی

   برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۱۹ شهريور ۱٣۹۶ -  ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷

سازمان های مدافع حقوق بشر
و نهادها و فعالین مدنی کردستان، ایران و جهان

همانگونه که مستحضر هستید، بیش از ٨۰ روز از بازداشت برادرمان "رامین حسین پناهی" می گذرد و متاسفانه و علی رغم پیگیری های مستمر والدینمان تا این لحظه هیچ یک از نهادهای امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی حاضر به پاسخگویی نبوده و اساسا هیچکدام مسوولیت دستگیری رامین را بر عهده نگرفته و نمی گیرند. مجروحیت رامین حین بازداشت نگرانی های خانواده ی ما و به ویژه والدین پا به سن گذاشته امان را نه دوچندان بلکه هزارچندان نموده است.

متاسفانه هیچ گونه اطلاع دقیقی از شرایط رامین موجود نبوده و خانواده ی ما به شدت مضطرب این موضوع هستند که آیا رامین هنوز زنده است یا نه؟ اما حتی در این شرایط اسفبار روحی والدینمان، سازمان های ذیربط حکومت جمهوری اسلامی به عمد از ارائهی هرگونه اطلاعاتی مبنی بر سلامت رامین نیز اجتناب ورزیده و به سبک و سیاق ۴ دههی گذشته از برادرمان به مثابه ی گروگانی جهت فشار بر خانواده ی حسین پناهی نهایت سوء استفاده را می نمایند. این در حالیست که بر اساس تمام قوانین بین المللی و با توجه به این واقعیت که رامین تحت بازداشت نهادهای امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار دارد، بی تردید حفظ جان وی نیز بر عهده ی این سازمان ها و حاکمیت دولت اسلامی ایران است.

بنابراین ما در وهلهی نخست خواستار دسترسی به اطلاعات رسمی و مورد تایید دولت ایران در مورد شرایط جسمی برادرمان بوده و در گام دوم بر برگزاری دادگاهی علنی و منطبق بر موازین حقوق بشری از جمله حق دسترسی به وکیل مدافع، اصرار می ورزیم. در این راستا و جهت ایجاد فشار بر دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، دست کمک به سوی همهی شما دوستان مبارز، فعالین حقوق بشری و مدنی، سازمان ها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر و تمامی انسان های آزاده ای که دغدغهی انسان و انسانیت در دل دارند، دراز نموده و از شما یاری می طلبیم. امیدواریم شما دوستان، خانوادهی حسین پناهی را در این شرایط دشوار تنها نگذارید و تلاش نماییم تا با همیاری همدیگر جمهوری اسلامی را ناچار به پاسخگویی در برابر نقض سیستماتیک و مداوم حقوق بشر و از جمله حقوق زندانیان سیاسی نماییم.

پروانه و معصومه خواهران رامین حسین پناهی
یکشنبه، ۱۹ شهریور ماه ۱٣۹۶
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید