اعتصاب کارگران شاغل نیشکرهفت تپه به همراه خانواده هایشان

• همسران کارگران از صبح امروز به خاطر فشارشدید اقتصادی و بی پول و فضای امنیتی که برای همسرانشان بوجود آورده اند، مقابل درب شرکت تجمع کردند و به کارگران حاضردر تجمع داخل محوطه صنعتی پیوستند ...

برگرفته از سایت اخبار روز
دوشنبه  ۲ مرداد ۱٣۹۶ -  ۲۴ ژوئيه ۲۰۱۷


امروز دوم مرداد ۱٣۹۶، با اعتصاب و تجمع کارگران شاغل نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان، جاده شهر به شرکت نیشکر هفت تپه بسته شد. به رغم فضای شدید امنیتی، پادگانی و پلیسی و حضور هر سه شیفت نیروهای حراست، (توسط مدیر دوشغله و بازنشسته حراست، عباس خنیفر، جهت خنثی کردن اعتصاب امروز کارگران)، کارگران بخش​های مختلف شرکت، در اعتصاب شرکت کردند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، همسران کارگران از صبح امروز به خاطر فشارشدید اقتصادی و بی پول و فضای امنیتی که برای همسرانشان بوجود آورده اند، مقابل درب شرکت تجمع کردند و به کارگران حاضردر تجمع داخل محوطه صنعتی پیوستند. پس از مدتی کارگران از شرکت خارج شده و جاده حربه هفت تپه را بسته و مانع عبور و مرور وسایل نقلیه شدند.
به دلیل گرمای زیاد، پس از مدتی کارگران به درب شرکت مراجعه کرده و درآن جا تحصن را ادامه دادند و از خانم​های حاضر در تحصن خواستند اعتصاب را ترک کرده و برای فردا که قصد بستن جاده شوش به اهواز را دارند، آماده شوند.
از ساعت۱۱ صبح حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی امنیتی و احتمالا استانی در مدیریت شرکت محسوس است، درحالی که کسی از مدیران شرکت حضور ندارند. برخی ازسرپرستان شرکت تحت فشار مدیریت شرکت هستند تا مانع ادامه اعتصاب شوند.

در اعتصاب امروز، کارگران خواهان بازگشت شرکت به دولت بعد از ۱۵ ماه واگذاری به بخش خصوصی بودند. این درحالی است که در زمان تاسیس شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه (۱٣۵۴) بسیاری از کارگران از سهامداران شرکت بودند اما برگه های سهامشان به ترفندهایی از ایشان گرفته شد و حق مالکیت کارگران زیرپا گذاشته شد. به دنبال اولین اقدام برای خصوصی سازی شرکت و اعتراض گسترده کارگران و تشکیل سندیکای کارگران هفت تپه، این اقدام عملی نشد و درسال ۱۳۹۱ پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی باهدف افزایش تولید شکر٬ بر عهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و بار دیگر در زمستان سال ۱٣۹۵ بی سرو صدا این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید