اعتصاب بزرگ کارگران شرکت نیشکر هفت تپه


• بدنبال تجمع کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه، کارگران شاغل این شرکت نیز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای فروردین و اردیبهشت و پاداشهای سالهای ۹۴ و ۹۵ دست به اعتصاب زدند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
دوشنبه  ۱۵ خرداد ۱٣۹۶ -  ۵ ژوئن ۲۰۱۷



اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال تجمع و بستن جاده بین المللی اهواز – اندیمشک توسط کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه، کارگران شاغل این شرکت نیز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد ماههای فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری و پاداشهای سالهای ۹۴ و ۹۵ دست به اعتصاب زدند و امروز پانزده خرداد ماه دومین روز اعتصاب و تحصن خود را در محوطه شرکت پشت سر گذاشتند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال این اعتصاب صبح امروز قائم مقام شرکت سیامک نصیری افشار با حضو در میان کارگران اعتصابی با تحکم و فریاد اعلام کرد هر کس به سر کار خود برنگردد اخراج میشود و در ادامه افزود در صورت ادامه اعتصاب درب شرکت را می بندیم و تعطیلش میکنیم.

بدنبال این سخنان از سوی قائم مقام شرکت نیشکر هفت تپه، کارگران بطور یکپارچه ای اقدام به هو کردن او نمودند و در حالی که بشدت از اظهارات وی خشمگین بودند یکصدا فریاد بر آوردند شما شرکت را رها کنید و از اینجا بروید، شما از زمانی که شرکت را بدست گرفته اید چیزی جز فلاکت برای ما و شرکت نداشته اید.

بنا بر این گزارش، در ادامه این کشمکش ما بین کارگران اعتصابی و قائم مقام شرکت، آنان اعلام کردند چنانچه به فوریت مطالبات معوق ما پرداخت نگردد در اعتراض به وضعیت خود و سیاست غلط دولت در واگذاری شرکت به بخش خصوصی، اقدام به تحصن در مقابل فرمانداری شوش و بستن جاده بین المللی اهواز – اندیمشک خواهیم کرد.

در حال حاضر کارفرمای شرکت نیشکر هفت تپه علاوه بر عدم پرداخت دستمزد ماههای فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری و عدم پرداخت پاداش سالهای ۹۴ و ۹۵، بیمه های کارگران را نیز به حساب صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز نکرده و همین امر باعث شده است تا شعبه این سازمان در هفت تپه از تمدید دفترچه های درمانی کارگران خودداری کند. همچنین کارفرما بن ماهیانه کلیه پرسنل شرکت را از اسفند ماه سال گذشته قطع کرده و دستمزد ماههای بهمن و اسفند ماه سال ۹۴ کارگران روز مزد را نیز پرداخت ننموده و علیرغم تحمیل چنین وضعیت فلاکتباری بر کارگران، با هدف ایجاد رعب در میان آنان اقدام به ایجاد فضای شدید امنیتی در کارخانه و نصب دوربین در سطح شرکت کرده است.

بنا بر اخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال مقاومت کارگران اعتصابی در مقابل تهدیدات قائم مقام شرکت، به آنان اعلام شد تا یکشنبه آینده بخشی از مطالباتشان پرداخت خواهد گردید اما کارگران اعتصابی زیر بار این وعده نرفتند و با تاکید بر پرداخت فوری همه مطالبات معوقه خود و پایان دادن به فضای امنیتی در شرکت، اعلام کردند همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد و در صورت عدم تحقق مطالباتشان، اعتراضات خود را با شرکت خانواده هایشان تشدید خواهند کرد.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید