تروریسم در هر شکل آن محکوم است!

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران


hambastegi-barqaye-HB-s.jpg

تروریست های منتسب به داعش با کشتن و مجروح کردن ده‪ ‬ها تن از هم‪ ‬وطنان ما در تهران، یکبار دیگر موج انزجار مردم ایران و جهان را نسبت به خود و هر شکل دیگری از تروریسم برانگیختند.‪ ‬تروریست ها این بار پایتخت کشوری را هدف قرار دادند که ۳۸ سال است، دگراندیشان آن در معرض تروریسم حکومتی قرار دارند و تا کنون هزاران تن از شهروندان ایرانی قربانی تروریسم حکومتی گردیده اند.

ما نهادهای ایرانی مدافع حقوق بشر، ضمن ابراز همدردی با خانواده ها و بازماندگان قربانیان عملیات تروریستی تهران و محکوم نمودن اعمال نفرت انگیز تروریستی، هشدار می‪ ‬دهیم که جمهوری اسلامی در نظر دارد، به بهانه سرکوب داعش، فضای جامعه را پلیسی تر از گذشته کرده و به سرکوب مخالفان و منتقدان ایرانی ابعاد گسترده تری بدهد.
بدون تردید، فعالان حقوق بشری به افشای ماهیت تروریستی مسئولان حکومت اسلامی که خود متهم به اعمال تروریستی علیه دگراندیشانند، هم چنان در سرتاسر جهان ادامه خواهند داد.
هنوز جنجال آخرین انتخابات ریاست جمهوری تمام نشده است که حکومت اسلامی ایران در فضای پلیسی پس از اعمال تروریستی منتسب به داعش در تهران، با از سرگیری اعدام ها و دستگیری ها و شکنجه و آزار مخالفان سیاسی و عقیدتی، یکبار دیگر ماهیت ضد حقوق بشری خود را نشان می دهد. حکومت اسلامی ایران به مردم کشور و همه جهانیان نشان می دهد: نظامی که بنیادش بر ترور مخالفان سیاسی و عقیدتی، تبعیض های گوناگون، سلب آزادی های فردی و اجتماعی، زندان، شکنجه و اعدام بنا شده باشد، نه تنها قصد هیچ گونه تغییری در رفتارهای ضد انسانی نسبت به شهروندان را نخواهد داشت، بلکه هر روز که بگذرد، بر سرکوب و فشار بیشتر بر جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر در خواهد افزود.
وجود یکی از عوامل کشتار دهه ۶۰، به ویژه قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، در میان کاندیداهای ریاست جمهوری اسلامی، ما را بر آن داشت که بیش از گذشته بر مسئله دادخواهی و افشای جنایات و آمران و عاملان آن تاکید کنیم. اگر چه ما می دانیم که هیچ گاه روسای جمهور برگزیده، از جمله حسن روحانی، به هیچ یک از وعده هائی که در موارد تأمین آزادی ها، رفع تبعیض ها و دفاع از حقوق شهروندان ایران می دهند، عمل نمی کنند، با این وجود، ما آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر را جزء نخستین مطالبات حقوق بشری خود می دانیم.
حسن روحانی نیز در چهار سال گذشته نه تنها به وعده های حقوق بشری خود پایمند نماند، بلکه در کابینه خود افرادی مانند مصطفی پورمحمدی را که جزء هیات مرگ و هم کار ابراهیم رئیسی در کشتار دهه ۶۰ بود، گنجاند! او بنا به وعده هائی که در باره آزادی های سیاسی، فرهنگی، رفع تبعیض ها و بهبود زندگی مردم داده است، باید کابینه خویش را از وجود افرادی که خود متهم به جنایت علیه بشریت اند، پاک سازد.
روزی نیست که خبر اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ایران از پشت دیوارهای بلند زندان های ایران به بیرون مخابره نشود. ضروری است تاکید کنیم که جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر پیگیرانه نقض آشکار حقوق بشر در ایران را در زیر ذره‌بین دارند.
درخواست آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و رفع حصر که یکی از شعارهای عمده در تجمعات انتخاباتی در تهران و شهرستان ها بود، می بایستی در صدر مطالبات مدافعان حقوق بشر در ایران قرار داشته باشند.
ما تشدید جو پلیسی در جامعه را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که نمی‌توان به بهانه "سرکوب داعش"، همچنان فشار بر زنان و مردانی را که به جرم دگراندیشی، آزادیخواهی و عدالت جوئی در زندان های جمهوری اسلامی به اسارت گرفته شده اند، ادامه داد.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران
خرداد ۱۳۹۶
امضاء:

۱ - انجمن همبستگی ایرانیان - دالاس

۲ - انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن

۳ - انجمن جمهوریخواهان ایران - پاریس

۴ - انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران - هامبورگ

۵ - بنیاد اسماعیل خویی

۶ - مادران پارک لاله ایران

۷ - مادران صلح مونترال

۸ - حامیان مادران پارک لاله - دورتموند

۹ - حامیان مادران پارک لاله - هامبورگ

۱۰- حامیان مادران پارک لاله - لندن

۱۱- حامیان مادران پارک لاله - فرزنو

۱۲- شبکه همبستگی ملی فرزنو - کالیفرنیا

۱۳- فدراسیون اروپرس

۱۴- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۵- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - شیکاگو

۱۶- كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني

۱۷- همه حقوق بشر، برای همه، در ایران

۱۸- همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران - مونترال

۱۹- همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران - نیویورک

۲۰- همبستگی برای حقوق بشردر ایران – کلگری
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید