برخی از زندانیان زاهدان مجبورند گرسنگی بکشند

برگرفته از سایت هرانا

زندانیانی که پول خرید غذا از بوفه زندان مرکزی زاهدان را ندارند به دلیل کمبود جیره غذایی زندان مجبورند گرسنگی را تحمل کنند. اخیرا نیز زندانیان این زندان مجبور شده اند برای تعمیر تخت های زندان هر نفر مبلغ ۶۰ هزار تومن پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، برای ۶ زندانی در زندان مرکزی زاهدان یک نان جیره بندی شده که این امر باعث شده که زندانیانی که توانایی دارند از بوفه زندان برای خود غذا تهیه کنند و زندانیانی که توانانی مالی ندارند گرسنگی را تحمل کنند.
پیش از این نیز کمپین فعالین بلوچ، گزارشی در مورد “کم کردن جیره نان” و “سوء استفاده” از این موضوع برای وارد کردن نان و فروش آن به “قیمت چند برابر” توسط یکی از مسئولین زندان برای زندانیان منتشر کرده بود که پس از آن مسئول مربوطه ناچار شد ورود نان غیرقانونی را قطع کند، با وجود این اما جیره نان زندانیان زاهدان اضافه نشده و زندانیان همچنان با کمبود نان مواجه هستند.
مسئولین زندان مرکزی زاهدان همچنین برای تعمیر تخت های شکسته زندان از هر زندانی مبلغ ۶۰ هزار تومان پول خواسته اند و پرداخت این مبلغ را “اجباری” نموده اند.
تخته های برخی از “تخت های زندان” شکسته اند که برای تعمیر آنها نیز از زندانیان درخواست پول شده است.
زندان مرکزی زاهدان یکی از بزرگترین موارد نقض حقوق بشر در ایران است که زندانیان در بند این زندان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید