وخامت حال علی شریعتی در شصت و ششمین روز؛ آخرین وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا

برگرفته از سایت هرانا

علی شریعتی فعال سیاسی  و از شرکت کنندگان در تجمع اعتراض به اسیدپاشی، در شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود همچنان در بهداری زندان اوین بدون توجه مسئولین مربوط به درخواستش به سر می برد. همزمان سعید شیرزاد، آیت الله نکونام و محمد صابر ملکی به ترتیب سی امین، چهاردهمین و هفتمین روز از اعتصاب غذا را در زندان های رجایی شهر کرج، زندان ساحلی قم و زندان اردبیل پشت سر گذاشته اند، از تداوم اعتصاب یا وضعیت جسمی زرتشت احمدی راغب و نزار زکا در زندان اوین و مهدی کوخیان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه تبریز، اطلاع جدیدی در دست نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی شریعتی در شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با حال جسمی وخیم در بهداری زندان اوین نگهداری می شود.

عصر روز گذشته فشار خون آقای شریعتی ۶/۵ روی ۵ و قند خون وی ۶۰ ثبت شد، اما علیرغم وخامت حالش از تزریق سرم خودداری کرد.

وخامت حال علی شریعتی درحالی است که هنوز هیچ یک از مسئولین مربوط نسبت به بررسی خواسته های او اقدامی انجام نداده اند.
علی شریعتی زندانی سیاسی، روز دهم آبان‌ماه «درحال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد وی از بدو ورود در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده است.
لازم به یادآوری است، علی شریعتی در بهمن ۹۳ بازداشت و مورخ۲۰ تیرماه سال ۹۴ بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. در مرحله تجدید نظر این حکم به ۵ سال حبس کاهش یافت.
اتهامات این فعال مدنی شرکت کننده در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.
سعید شیرزاد زندانی سالن ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در سی‌امین روز از اعتصاب غذای  اعتراضی اش با وضعیت جسمی «نامناسب» و عدم توجه مسئولین به خواسته هایش به سر می برد.
از سوی دیگر، آیت الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد دربند، علیرغم وخامت حالش، در چهاردهمین روز اعتصاب  غذا و دارو از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

از اردبیل نیز گزارش می رسد، اعتصاب غذای محمدصابر ملک پور در هفتمین روز ادامه دارد.

ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. این شهروند که در نوجوانی بازداشت و اکنون هشتمین سال حبس در تبعید خود را در زندان اردبیل سپری می کند، نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته است. آقای رئیسی در این نامه با تاکید براینکه روز چهارشنبه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است، از وضعیت بحرانی خود ضمن تحمل حبس در تبعید شکایت کرده است.
هم‌چنین، از تداوم اعتصاب یا وضعیت جسمی زرتشت احمدی راغب و نزار زکا در زندان اوین و مهدی کوخیان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه تبریز، اطلاع جدیدی در دست نیست. بی اطلاعی از وضعیت این افراد در صورت تداوم غذا امنیت و جان آنان را بصورت جدی تری در معرض خطر قرار خواهد داد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید