کاربران توییتر علی شریعتی را ترند جهانی کردند

برگرفته از سایت رادیوزمانه
15 دی 1395
به دنبال توفان توییتری فعالان توییتر برای آزادی علی شریعتی فعال مدنی در حال اعتصاب غذا، هشتگ(#sosAli) ترند جهانی شد. او ۶۵ روز است که در اعتصاب غذاست. علی مطهری نایب رییس مجلس خواستار حل این موضوع به وسیله قوه قضاییه شده است.
کاربران توییتر با به راه انداختن توفان توییتری با هشتگی که معنایش «نجات علی» است، خواهان آزادی او از زندان شدند. چند رو پیش هم کاربران توییتر، آرش صادقی زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا را ترند جهانی کرده بودند. آرش صادقی اکنون با اعزام گلرخ ایرایی همسرش به مرخصی به اعتصاب خود پایان داده است.
علی شریعتی از فعالان سیاسی‌ طرفدار دولت حسن روحانی است که از روز پنج‌شنبه ١۴ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده است. این نامه را مجید آذرپی نیز امضا کرده بود.
علی شریعتی اعلام کرده‌ بود تا بازخوانی پرونده‌‌اش توسط تیم کارشناسی جدید به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد: دومین هفته اعتصاب غذای مجید آذرپی و علی شریعتی زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب
علی شریعتی در نامه‌ خود به حسن روحانی نوشته‌ بود: «متأسفانه اقدامات حمایتی ما از دولت تدبیر و امید به مذاق پرونده‌سازان امنیتی خوش نیامد و صرفاً برای برخورد و مأیوس نمودن یاران جوانتان، ما را دستگیر و پس از بازداشت در بندهای امنیتی ۲۰۹ و دو الف، با فهرست بلند بالایی از اتهامات امنیتی و سیاسی باور نکردنی و کذب و ساختن کوه از کاه، راهی دادگاه انقلاب کردند.»
او همچنین با اشاره به «مظلومیت جوانان این سرزمین در دادگاه‌های غیرعلنی انقلاب و احکام ناعادلانه» از انفعال برخی اعضای دولت به‌خصوص در حوزه دادگستری و اطلاعات ابراز نگرانی کرده بود.
وضعیت جسمانی او به علت عورض اعتصاب غذا مناسب نیست و از جمله، در شصت و دومین روز اعتصاب غذا در زندان اوین دچار بیهوشی‌های مکرر شد. اما با وجود وضعیت جسمی «وخیم» او، مسولان زندان از اعزامش به بیمارستان خودداری کردند.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با نوشتن پستی اینستاگرامی از شکسته شدن اعتصاب غذای آرش صادقی و آزادی همسرش گلرخ ایرایی تشکر کرده و آن را نشانه «توجه بهتر قوه قضائیه به واقعیت جامعه» دانسته و ابراز امیدواری کرده که قوه قضائیه موضوع علی شریعتی را هم را با تدبیر حل کند.
مطهری در نامه خود نوشته: «علی شریعتی که مهمترین اتهامش پیگیری پرونده اسیدپاشی اصفهان در اجتماع مقابل مجلس شورای اسلامی است، ۶۵ روز است که در حال اعتصاب غذا در اعتراض به حکم پنج سال حبس خود است.»
علی شریعتی زندانی سیاسی، روز دهم آبان‌ماه «در حال انجام کار اداری در شهرداری» بازداشت و برای تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکومیت خود به بند هشت زندان اوین منتقل شد. او از بدو ورود، در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زد.
علی شریعتی در بهمن ۹۳ بازداشت و مورخ۲۰ تیرماه سال ۹۴ بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شد. در شهریورماه ۹۴، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی او را به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در مرحله تجدید نظر این حکم به ۵ سال حبس کاهش یافت.
اتهامات این فعال مدنی شرکت کننده در تجمع اعتراض به اسیدپاشی در مقابل مجلس، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.
این فعال سیاسی پیش‌تر در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود که در آن پرونده به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
در «نیمه شعبان» سال ۹۳ هم او را به مدت یک هفته بازداشت کرده بودند.
دادگاه تجدید نظر این فعال سیاسی در ۲۱ دی ماه سال ۹۴ در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. مدتی بعد در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۱۵ ماه بازداشت، به مرخصی اعزام شده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید