زندان رجایی شهر؛ محرومیت بهنام موسیوند از رسیدگی پزشکی / وضعیت نامناسب ئاسو رستمی

برگرفته از سایت هرانا

روز گذشته از اعزام به بیمارستان بهنام موسیوند به دلیل نپوشیدن لباس های «آلوده» زندان بهمراه دستبند و پابند، در زندان رجایی شهر کرج ممانعت بعمل آمد. وی به دلیل مشکلات روده، نوبت جراحی داشت. هم‌چنین روز گذشته در همین زندان، ئاسو رستمی به دلیل مشکلات تنفسی و بیهوشی به بهداری منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۷ دی ماه ۹۵، بهنام موسیوند به دلیل نپوشیدن لباس های «آلوده» زندان بهمراه دستبند و پابند، در زندان رجایی شهر کرج از اعزام به بیمارستان محروم ماند.
آقای موسیوند از مشکلات روده رنج می‌برد و علی‌رغم صدور مجوز دادستانی و داشتن نوبت جراحی به بیمارستان اعزام نشد.
شایان ذکر است مورخ ۲۲ آذرماه، این زندانی سیاسی بیمار درحالی که با ویلچر درحال اعزام به بیمارستان بود، به دلیل نپوشیدن لباس زندان بهمراه دستبند و پابند مورد ضرب و شتم و آزار اذیت قرار گرفته بود، هر چند وی نهایتا به بیمارستان اعزام شد اما بدون دریافت خدمات پزشکی لازم بار دیگر به زندان بازگردانده شد.
لازم به یادآوری است بهنام موسیوند، فعال مدنی که در پرونده ای همراه با آرش صادقی، گلرخ ایرائی و نوید کامران به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود با احتساب اجرایی شدن محکومیت دوسال حبس تعلیقی از بابت پرونده پیشین، برای تحمل سه سال حبس تعزیری روز دوشنبه ۲۴ خرداد خود را به زندان اوین معرفی کرد و به سالن ۱۰ بند ۸ این زندان منتقل شده بود.

هم‌چنین روز گذشته در همین زندان، ئاسو رستمی به دلیل بیماری ریوی و مشکلات تنفسی دچار بیهوشی شد. این زندانی سیاسی پس از انتقال به بهداری زندان، مدت یکساعت زیر دستگاه اکسیژن قرار گرفت.

آقای رستمی روز سیزدهم آذر توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و جهت تحمل محکومیت ۲ ساله حبس خود به زندان اوین منتقل شده بود. وی روز بعد همراه تهدید به زندان رجایی شهر منتقل شد.

شایان ذکر است، مادر ئاسو رستمی به دلیل اطلاع رسانی در مورد بازداشت فرزندشُ توسط یک نهاد امنیتی نامشخص به صورت تلفنی تهدید شده بود.

ئاسو رستمی فعال مدنی، روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه پس از برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت شد و پس از طی دوران انفرادی و بازجویی به بند هشت زندان  اوین منتقل شد.
وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۷ سال زندان محکوم شد، دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.
پرونده ئاسو رستمی در شعبه ۳۶ و در مرحله دادگاه تجدیدنظر بررسی شد و حکم صادره اولیه کاهش یافت. آقای رستمی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک‌سال و نیم و «توهین به رهبری» به شش‌ماه و جمعا به دو سال حبس محکوم شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید