اعتصاب غذا و محرومیت از درمان فواد یوسفی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر

برگرفته از سایت هرانا

وضعیت فواد یوسفی زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج پس از شش سال تحمل حبس از لحاظ اعصاب و روان نامساعد گزارش می شود. این زندانی شامگاه چهارشنبه به دلیل وخامت حالش به یک مرکز درمانی خارج از زندان منتقل اما بدون بستری شدن به زندان بازگردانده شده است. آقای یوسفی از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد یوسفی زندانی سنی مذهب در سالن ۱۱ اندرزگاه ۷ در زندان رجایی شهر کرج از روز دوشنبه بمتاثر از «بیماری مزمن روحی و روانی و عدم توان تحمل کیفر»  از روز دوشنبه هفته جاری مورخ ۶ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

فواد یوسفی در سال ۸۹ دستگیر و به ۸ سال حبس محکوم شده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “تنها ۲۱ ماه به پایان حبس فواد باقی مانده، بارها تمام ظرفیتهای قانونی از جمله درخواستهای مکرر برای آزادی و مرخصی استعلاجی را داده اما با خواسته ایشان مخالفت بعمل آمده است.”
این منبع همچنین تاکید کرد: “شرایط روحی و روانی وی به حدی شدید است که بارها به صورت غیرارادی به خود آسیب و جراحت وارد کرده است.”
منبع نزدیک به آقای یوسفی درپایان تصریح کرد: “چهارشنبه شب پس از فشارهای شدید عصبی و روانی بصورت اورژانسی به بیرون زندان اعزام شد با اینحال صبح روز پنج شنبه با حالت جنون از بیمارستان به زندان عودت داده شد و با این حالش بستری نشده است.”
چندی پیش قاضی ناظر بر زندان با حضور در جمع زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج به آنان اعلام کرد بر اساس صلاحدید و اعلام وزارت اطلاعات هیچگونه حق یا امتیازی از جمله مرخصی، آزادی مشروط یا انتقال به زندان های محل سکونت برای آنان اعمال نخواهد شد. محروم کردن جمعی زندانیان از حقوق قانونی خود و نیز حق برخورداری از فرصت برابر برای بهره مندی از امتیازات قانونی با سایر زندانیان یک تبعیض آشکار و نقض حقوق بشر تلقی میشود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید