مرتضی مرادپور آزاد شد

برگرفته از سایت هرانا

ساعتی قبل مرتضی مرادپور زندانی سیاسی در زندان مرکزی تبریز که روز گذشته به شصت و پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داده بود از این زندان آزاد شد. آقای مرادپور پس از آزادی به دلیل ضعف جسمانی و مشکلات پزشکی ناشی از اعتصاب غذای طولانی به مرکز درمانی منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش مرتضی مرادپور، زندانی سیاسی که روز گذشته هشتم دی ۹۵ بهشصت و پنج روز اعتصاب غذای خود پایان داده بود با حکم “رای باز منتهی به آزادی” از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
با توجه به وضعیت نامطلوب جسمانی مرتضی مرادپور پس از پایان ۶۵ روز اعتصاب غذا و نیاز مبرم وی به مراقبت های پزشکی ویژه و طی مراحل درمانی برای بهبودی نامبرده از زندان به مرکز درمانی در شهر تبریز منتقل شده است.

مرتضی مرادپور از صبح چهارم آبان ۹۵ در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۳۴ (تجمیع مجازات) با نوشتن نامه‌ای خطاب به ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی و اجرای حکم دادگاه، تا رسیدگی مسئولین به موارد اعتراضی، وارد اعتصاب غذا شده بود.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، فرد محکوم مجموع دوره‌های حبس را نمی‌گذراند بلکه از بین چندین مجازات، تنها اشد مجازات درنظرگرفته شده برای وی اجرایی می‌شود. بر این اساس و با توجه به سپری شدن بیش از دو سال از زندان مرتضی مرادپور، وی اکنون می‌تواند آزاد شود.
اعتصاب غذای مرتضی مرادپور اعتراضی طولانی مدت بود که نگرانی های زیادی در مورد سلامت و امنیت جانی او به وجود آورده بود، در حمایت از این زندانی و مطالبات قانونی وی دست کم دو تجمع اعتراضی برگزار شد و تعدادی از شهروندان در این رابطه دستگیر شدند.
دو تن از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز با نگارش نامه هایی جداگانه به قوه قضاییه خواستار توجه به مطالبه قانونی مرتضی مرادپور شده بودند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید