صدور قرار وثیقه برای آرش صادقی و گلرخ ایرایی

برگرفته از سایت هرانا

برای آرش صادقی کنشگر مدنی در شصت و نهمین روز از اعتصاب غذا و همسرش گلرخ ایرایی، قرار وثیقه صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از دادستانی به خانواده آرش صادقی و همسرش اطلاع داده شده که شرایط مرخصی برایشان فراهم شده و تا ساعت ۱۰ صبح فردا با تودیع وثیقه های جداگانه برای آرش صادقی و همسرش گلرخ ایرایی اقدام کنند.

یک منبع نزدیک به خانواده صادقی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “برای گلرخ مبلغ ۵۰۰ میلیون و برای آرش مبلغ ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده است.”

آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین ظرف روزهای گذشته به دلیل افت شدید فشار خون «۶ روی ۵»، درد شدید معده و بالا رفتن تپش قلب و تنگی نفس حدود دو دقیقه از هوش رفته و سپس به بهداری منتقل شده بود.
پزشک بهداری از وضعیت آرش صادقی ابراز نگرانی کرده است و از وی خواسته سرم بزند اما آرش صادقی با وصل سرم مخالفت کرده و بعد از چند ساعت به بند بازگردانده شده است.
هم‌چنین جواب دقیق آزمایشات انجام شده بر روی کلیه ها و روده آرش صادقی نشان می دهد که کلیه های وی به دلیل کمبود آب، جمع شده و کلیه راست ۷۰ درصد و کلیه چپ ۲۰ درصد دچار آسیب دیدگی شده اند. به  گفته پزشک، کلیه سمت راست در آینده مثل سابق کارایی نخواهد داشت.
همچنین نتیجه آزمایش بر روده وی از چسبندگی شدید روده خبر می دهد که پزشکان گفته اند اگر وضع روده به همین شکل ادامه پیدا کند خونریزی را در پی خواهد داشت.

طبق گزارشی که پزشک قانونی پس از معاینه دقیق آرش صادقی گزارش کرده خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد.

آرش صادقی که در شصت و نهمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد از مشکلاتی همچون: افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن، بی خوابی رنج می برد که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.
لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.
این زندانی عقیدتی مدتی بعد، در نامه‌ای سرگشاده به ذکر مستند موارد  حقوقی نقض شده در فرآیند بازداشت، بازجویی، تشکیل دادگاه و صدور حکم و سپس اجرای آن در پرونده همسرش پرداخت.
گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید