انتقال اورژانسی آرش صادقی به بهداری زندان اوین

برگرفته از سایت هرانا

 ۱۳۹۵/۱۰/۰۳

شب گذشته آرش صادقی به دلیل وخامت حالش درپی افت شدید فشار خون، تپش قلب، تنگی نفس و بالا آوردن لخته خون به صورت ارژانسی به بهداری زندان اوین منتقل شد. آقای صادقی شصت و یکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین در اثر افت شدید فشار (۸ روی ۵)، تپش قلب، تنگی نفس، حالت تهوع و بالا آوردن لخته خون به صورت اورژانسی به بهداری منتقل شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “پزشکان به شدت از وضعیت آرش صادقی ابراز نگرانی کرده و دستور انتقال و بستری شدن را برای وی صادر کرده اند. همچنین پزشکان عنوان کرده اند که مشکل حالت تهوع و بالا آوردن لخته باید یا از معده و یا از مری آرش صادقی باشد. اما برای تشخیص درست لازم است عمل آندوسکوپی را انجام دهند و این زندانی تحت مراقب قرار گیرد.”

این منبع در ادامه افزود: “به دلیل اینکه بدن آرش صادقی بر اثر اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده و وزن زیادی از دست داده (۱۹کیلو) برای انجام آندوسکوپی باید سرم تراپی انجام دهد. اما آرش صادقی با سرم تراپی و انتقال به بیمارستان مخالفت کرده.”
آرش صادقی که شصت و یکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر گذاشته، از مشکلات معدوی و کلیوی، بریده بریده گفتن کلمات، تپش قلب، تنگی نفس، افت فشار، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، پوسته پوسته شدن پوست بدن، بی خوابی، بالا بودن غلظت خون و خطر سکته قلبی که همگی از عوارض اعتصاب غذاست، رنج می برد.
روند متوالی انتقال آرش صادقی به بهداری ادامه حیات وی را در وضعیت هشدار دهنده قرار داده با اینحال مسئولین هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته ها و وضعیت وخیم جسمانی وی نشان نداده اند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید