تداوم مخالفت با انتقال یا آزادی مشروط محمد نظری پس از ۲ دهه حبس / نامه زندانی

برگرفته از سایت هرانا

محمد نظری، زندانی سیاسی و بیمار محبوس در زندان رجایی شهر کرج که نزدیک به ۲۳ سال عمر خود را در زندان گذرانده، با دخالت نهاد اطلاعات، از انتقال و یا آزادی مشروط او ممانعت بعمل می‌آید. هم‌چنین آقای نظری به دلیل پروسه مبهم و پر ابهام اداری تاکنون بدون مرخصی و رسیدگی پزشکی رها شده است. وی در یادداشتی کوتاه به ضمیمه نامه درخواست انتقال به زندان ارومیه، از این ناعدالتی و عدم استقلال قوه قضاییه سخن گفته است. متن یادداشت وی و سند درخواست انتقال درپی می‌آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نظری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که از بیماری قلبی و دیسک کمر رنج می برد، نزدیک به ۲۳ سال است که بدون مرخصی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان مانده و با دخالت نهادهای امنیتی از انتقال وی به زندان شهر محل سکونت و یا آزادی مشروطش مخالفت می‌شود.
آقای نظری در یادداشت کوتاهی با ضمیمه نامه درخواستش به قوه قضاییه و رد آن با نظر و دخالت مستقیم نهاد اطلاعات، از این ناعدالتی و عدم استقلال قوه قضاییه سخن گفته و نوشته است:
“گویا بعد از گذشت نزدیک به ۲۳ سال، هنوز عقده ها و کینه های وزارت اطلاعات تمام شدنی نیست که با ارسال نامه به مراجع قضایی مانع از آزادی و یا انتقال به زندان شهرستان می شود و این جای تاسف دارد که قوه قضاییه ایران تبدیل به مامور بله قربان دیگر شده که هیچ اختیاری از خود ندارد و این باعت خجالت و شرمساری مسئولین قضایی ایران است. با اینکه طبق قانون خود نوشته من باید آزاد می شدم، اما به خاطر دل خوشی دیگران، مانع از اجرای عدالت می شوند.
محمد نظری فرزند حمدالله
زندان رجایی شهر”
این خبرگزاری در فروردین ماه سال جاری گزارش کرده بود، آقای نظری در این مدت طولانی تحمل حبس از به دلیل «پروسه مبهم و پر ابهام اداری» از مرخصی و درمان بیماری‌هایش نیز محروم بوده است.
یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا دلیل این موضوع را اینگونه بیان کرده بود: “دادگاه آقای نظری مهاباد است و هر گونه اعزام و یا مرخصی نیز باید بدستور آن دادگاه انجام شود، در حالی که وی در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.”
این منبع در ادامه گفته بود: “حتی با توجه به دستور پزشک متخصص برای آنژیو بدلیل بیماری قلبی، مسئولین زندان از اعزام وی خودداری می کنند، چراکه تنها دادگاه مهاباد اختیار این کار را دارد. نیابت پرونده اش در دادسرای انقلاب کرج، تنها نگهداری این زندانی است و دادستانی تهران نیز علیرغم پیگیری ها جوابی نمی دهد.”
این منبع مطلع مثالی در این رابطه نیز ارائه داده بود: “این روند به گونه ای است که حتی چندی پیش بخاطر بیماری قلبی اش به بیمارستان اعزام شد و این موضوع بدلیل وضعیت اورژانسی و با دستور رئیس زندان صورت گرفت و علیرغم تاکید پزشک مبنی بر بستری شدن در بیمارستان، به دلیل نبود مجوز اعزام از طرف دادگاه مهاباد، همان روز به زندان بازگردانده شد. در واقع دادسرای کرج فقط اختیار نگهداری در زندان را دارد، به دادستانی تهران هم مربوط نمی شود و از سوی دادگاه مهاباد نیز هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.”
لازم به یادآوری است، محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان دستگیر و در یک فرایند مبهم قضایی به تحمل حبس ابد محکوم شد. آقای نظری پیش تر محکومیت خود را بر اساس اعترافات اخذ شده تحت شکنجه دانسته بود.
آقای نظری در نزدیک به ۲۳ سال گذشته نتوانسته از مرخصی استعلاجی علیرغم مشکلات جسمی خود استفاده کند. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بصورت تبعیدی حکم محکومیت خود را سپری می کند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید