بیهوشی علی شریعتی در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک در زندان اوین

برگرفته از سایت کلمه
شنبه, ۲۲ آبان, ۱۳۹۵


کسری نورایی: همسر علی شریعتی با ابراز نگرانی از وضعیت این زندانی سیاسی که از چهار روز پیش وارد اعتصاب غذای خشک شده می‌گوید: حال علی خیلی وخیم و خطرناک شده و امروز در بند، بیهوش شده است. فشارش آنقدر پایین آمده و نبضش ضعیف می‌زند که دکترها نمی‌توانند مینیموم فشارش را بگیرند.
همسر علی شریعتی به خبرنگار کلمه می‌گوید: علی از دهم آبان و پس از بازداشت غیرمنتظره‌اش دست به اعتصاب غذا زد و پس از چند روز که با بی‌توجهی مسئولین مواجه شد وارد اعتصاب غذای خشک شد. امروز و در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک بیهوش شده است. او را با برانکارد به بهداری برده و سرم وصل کرده‌اند اما به محض آنکه به هوش آمده سرم را از دست خود کشیده است.
همسر این زندانی سیاسی با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی او می‌گوید: در بدنش دیگر آبی نمانده است. غلظت خونش بالا رفته و اوضاعش خطرناک است.
به گفته ی وی هرچند علی شریعتی به درد کلیه مبتلا شده و تنگی نفس و بی حالی و ضعف در راه رفتن، وضعیتش شرایطش را وخیم‌تر کرده، اما در تماس تلفنی با خانواده تاکید کرده است که تا رسیدن به خواسته اش اعتصاب غذا را ادامه خواهد داد.
علی شریعتی «در اعتراض به بازگشت به زندان برای گذراندن حکمی که مصداق قانونی ندارد دست به اعتصاب غذا زده و گفته است تا زمانیکه از این حکم غیرعادلانه و غیرقانونی تبرئه نشود دست از اعتصاب خود برنمی دارد.»
تجمع علیه «اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی بود در اعتراض به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در اصفهان که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد.
پس از انتشار خبر این اسیدپاشی های سریالی بر زنان، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی های برگزار شد که تجمع ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود. مقام های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از آن اسیدپاشی ها اعلام می‌کنند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده اند.
خانم شریعتی درباره پیگیری‌ خانواده می‌گوید که به دفتر دادیار ناظر بر زندانیان هم مراجعه کرده‌اند اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.
در موارد مشابه وقتی یک زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا می‌زند مسئولان زندان و قوه قضاییه با حضور در زندان، سخنان و اعتراض های وی را می‌شنوند اما همسر علی شریعتی می‌گوید که روز چهارشنبه یک تیم ده نفره از امنیتی‌ها به همراه آقای حاجیلو به بند رفته‌اند اما به جای صحبت و قانع کردن وی، با لسان تهدید از وی بازجویی کرده‌اند.
وی در پایان متذکر می‌شود که فشار همسرش آنقدر پایین آمده و نبضش ضعیف می‌زند که دکترها نمی‌توانند مینیموم فشارش را بگیرند.
علی شریعتی پیش از این یک بار در خرداد ۹۴ در بند ۲۰۹ و یک بار نیز در آبان ماه سال گذشته همراه با مجید آذرپی دیگر عضو ستاد حسن روحانی در انتخابات ۹۲ دست به اعتصاب غذا زده بود که به درخواست سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فعالین اعتصاب خود را شکست.
این فعال سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید