"مادرانه" از ده اکتبر میگوید

برگرفته از فیسبوک مادرانه
 10 اکتبر یک روز خاص است. روز جهانی علیه اعدام. در این روز همه کنشگران ضد اعدام، تلاش میکنند تا به جامعه بشری بگویند، اعدام هیچ تاثیری در کاهش جرم و جنایت نداشته و فقط باعث ترویج خشونت است. 
در سرزمین ما به دلیل بالاترین آمار اعدام در جهان، هر روز، میتواند روز اعتراض بر علیه این خشونت عریان باشد. هرچند عده ای از صاحب منصبان با تمام قوا از این عمل ضدبشری دفاع کرده و اصرار بر ابقای آن دارند، اما فعالیت آگاه کننده ی فعالین بر علیه اعدام، روز به روز، بیشتر شده و افراد بیشتری از مردم به زشتی این عمل قرون وسطایی پی میبرند. با اینحال هنوز راه درازی در پیش داریم تا دیگر هیچ شهروندی به تماشای نمایش زشت و کثیف اعدام در ملاءعام نرود .
راه زیادی در پیش داریم تا همه مردم بدانند بی تفاوتی در برابر اعدام دیگران، باعث میشود استادیوم های ورزشی به جای محلی برای لذت بردن به مکانی برای اعدام تبدیل شود. باید اعتراض کرد به کسانی که از جرثقیل که برای ساختن اختراع شده، به عنوان وسیله ای برای اعدام استفاده میکنند. 
وقتی تصویر گردن های خونین اعدام شدگان را می بینیم باید اعتراض کنیم که به چه حقی از سیم بکسل برای دار زدن فرزندان مردم استفاده میکنید؟ 
جهان نیز باید بر علیه اعدام در ایران و سایر نقاط وارد عمل شود. صرف صدور بیانیه کافی نیست. باید مبارزه بر علیه اعدام مقدم بر هر گفتگویی باشد. پیش شرط هر معامله ای. 
مبارزه بر علیه اعدام، نیاز به فعالیت خستگی ناپذیر دارد. به عزم ملی. مردم باید یکصدا بگویند: همین الان همه احکام اعدام را متوقف کنید. همین الان چوبه ها را بشکنید  
مردم ایران باید یکصدا بگویند: اعدام بس است. نه به اعدام. زنده باد زندگی 


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید