بزرگداشت یکمین سال جان باختن شاهرخ زمانی در تبریز

برگرفته از سایت اخبار روز
آدينه  ۱۹ شهريور ۱٣۹۵ -  ۹ سپتامبر ۲۰۱۶


هر چند در تهران، بزرگداشت شاهرخ زمانی کارگر مبارزی را که سال پیش در زندان به طور ابهام آمیزی درگذشت به دلیل تهدیدات وزارت اطلاعات در سطح محدودی برگزار شده، در تبریز اما مردم در مزار شاهرخ زمانی گرد آمدند و یاد او و آرمان های بلندش را زنده داشتند.
بنابر گزارش دریافتی، در این تجمع که روز جمعه بر مزار شاهرخ زمانی برگزار شد جمع کثیری از کارگران و مردم شرکت کردند. در تبریز نیز فشارها و تهدیدها و ایجاد محدویت ها در جریان بود. با این همه روز جمعه مردم در گورستان وادی رحمت تبریز گرد آمدند و یاد مبارز صدیق راه صلح، آزادی و سوسیالیزم، را گرامی داشتند.

شاهرخ زمانی در دوران حیات خود چندین بار به زندان افتاد. آخرین بار چهاردهم خرداد ماه ۱۳۹۰ در تبریز بازداشت و مدت ۳۶ روز در سلول انفرادی نگهداری شد، پس از پایان بازجویی ها در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۰ با قرار وثیقه ی ۲۰۲ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد و پس از مدت کوتاهی در تاریخ ۲۴ دی ماه همراه با محمد جراحی در محل کارش دستگیر و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
او در زندان مورد آزار و اذیت بسیار قرار گرفت و دست به اعتصاب غذا زد. در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۱ وی را با دست بند و پابند از زندان تبریز به زندان یزد منتقل کردند. در هفدهم مرداماه وی مجددا به زندان تبریز بازگردانده شد و در نهایت در تاریخ ۲۲ مهر ماه به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
شاهرخ زمانی بار دیگر در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۲ از زندان رجایی شهر کرج به تبریز منتقل شده و در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام توهین به رهبری محاکمه و متعاقبا به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.
شاهرخ زمانی در پنجمین سال حبس بدون مرخصی خود، به دلیل آن چه سکته مغزی اعلام شد، در زندان رجائی شهر جان خود را از دست داد.

شاهرخ زمانی عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان بود و نوشته های زیادی در مورد جنبش کارگری و سوسیالیسم از خود به یادگار نهاد.








Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید