ناقض حقوق بشر: رضا تقی پور


برگرفته از صفحه فیسبوک و سایت عدالت برای ایران



رضا تقی‌پور وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به دلیل نقشی که در سانسور و کنترل اینترنت و همچنین کنترل مکالمات و ارتباط تلفنی شهروندان ایرانی داشته مرتکب نقض حقوق بشر شده است و باید پاسخگو باشد.
رضا تقی‌پور در سال ۱۳۸۸ به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دهم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرف محمود احمدی نژاد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست رای اعتماد مجلس هشتم را با کسب اکثریت آراء به دست آورد.
وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۰ موتورهای جستوجوگر اینترنتی را ابزارهای جاسوسی بیگانگان معرفی کرد و در این باره به خبرگزاری مهر گفت: « در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می‌کنند متوجه شد.»
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۴ فروردین ۱۳۹۱، هفده مقام ایرانی از جمله رضا تقی پور را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.
تقی‌پور همچنین در نوامبر ۲۰۱۲ به فهرست سران تحریم شده جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا به دلیل مسئولیت مستقیم در پارازیت‌اندازی در شبکه‌های ماهواره‌ای و مسدودسازی دسترسی شهروندان به اینترنت اضافه شد.


نام و نام خانوادگی:
رضا تقی پور
موارد نقض حقوق بشر:
رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران است. وی به دلیل نقشی که در سانسور و کنترل اینترنت و همچنین کنترل مکالمات و ارتباط تلفنی شهروندان ایرانی داشته، در فهرست تحریم قرار گرفته است.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ ٬ هفده مقام ایرانی از جمله رضا تقی پور  را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.[1]


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید