اعتراض به جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت احمد شاملو


برگرفته از سایت اخبار روز 
سه‌شنبه  ۵ مرداد ۱٣۹۵ -  ۲۶ ژوئيه ۲۰۱۶



اخبار روز: کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای به جلوگیری از برگزاری بزرگداشت احمد شاملو اعتراض کرد. این مراسم قرار بود جمعه ی گذشته بنابه دعوت کانون نویسندگان برگزار شود، اما ماموران حکومت مانع از حضور مردم در آرامگاه این شاعر بزرگ آزادی شدند.
متن بیانیه ی کانون نویسندگان ایران را در زیر می خوانید:


مردم آزاده !
روز دوّم مرداد ۱٣۹۵ به فراخوان کانون نویسندگان ایران، قرار بود شانزدهمین سالگرد درگذشت شاعر بزرگ آزادی، برسرِ خاک او برگزار شود، امّا حاکمیت در ضدّیت با احمد شاملو و کانون نویسندگان ایران، یک باردیگر نشان داد که در سرکوب آزادیِ اندیشه و بیان، از هیچ خشونتی دریغ نمی کند. در کمال ناباوری، ماموران امنیتی درهای گورستان عمومی را بستند تا شاید مانع از اجرای برنامه های کانون شوند امّا مردم آزادی خواه و دوستداران شاملو، فضای امنیتی و پلیسی را برنتابیدند و در پشت درهای بسته، به بیانیه ی کانون نویسندگان ایران گوش فرادادند و سپس به شعرخوانی پرداختند.
کانون نویسندگان ایران با سپاس و قدردانی از ایستادگی مردم، اقدام اخیرِ ماموران انتظامی و امنیتی را نمونه ی آشکارِ نقض آزادی بیان و اندیشه می داند و این گونه رفتارهای سرکوب گرانه را محکوم می کند.

کانون نویسندگان ایران
۵/۵/۱٣۹۵

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید