ادامه حمایت بین المللی اتحادیه های کارگری از جعفر عظیم زاده

jafar-azimzade02.jpgبرگرفته از سایت عصرنو
سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱ ژوين ۲۰۱۶



كنفدراسيون اتحاديه هاى كارگرى نروژ (ال او) در حمایت از جعفر عظیم زاده
موضوع: اعتراض علیه اذیت و آزار ادامه دار فعالین کارگری در ایران

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای

كنفدراسيون اتحاديه هاى كارگرى (ال او- نروژ) به نمایندگی از ٩٠٠ هزار کارگر در نروژ اعتراض خود را علیه خشونت زشت در قبال حقوق کارگران در كشور شما را اعلام ميدارد. تعدادی از رهبران جنبشهاى مستقل کارگری در ایران دستگیر شده اند و در زندانند در حالیکه آنها حقوق پایه ای خود را میخواهند.

ال او در نروژ بشدت نگران تداوم بدتر شدن وضعیت اتحاديه هاى كارگرى و ديگر حقوق پایه ای بشر در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی است. اين سركوبها مخصوصا منجر به كشته شدن و زندانى شدن فعالين كارگرى شده است.

ما به دلایل بسیار قوی بر این باور هستیم که بدبنال توافق هسته اى با گروه ١+٥ سرکوب فعالیتهاى اتحادیه ای برای ترساندن و به انفعال کشاندن جنبش اتحادیه هاى مستقل كارگرى در ایران طرح ريزى شده است. ما به نوبه خود مصمم هستيم تا حمایت کامل سیاسی و اخلاقی خود را از کارگران ایران و خواسته های برحق آنان برای آزادی تشکل و بدون ترس از دستگیری و يا هرنوع اذيت و آزار اعلام میکنیم.

در عین حال سازمان ال او در نروژ، مصرانه از شما ميخواهد كه دستور آزادی فوری همه فعالين كارگرى و رهبران آنها را صادر كنيد.

جعفر عظیم زاده محکوم به ٦ سال حبس شده است

جعفر عظیم زاده، یک رهبر شناخته شده کارگرى و رهبر اتحادیه آزاد کارگران ایران و یکی از هماهنگ کنندگان طومار ٤٠ هزار امضا براى افزايش دستمزدها، از تاريخ ۸ مارس ۲۰۱۵ به ۶ سال زندان محكوم شده و در زندان اوين محبوس مانده.

جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، یکی از فعالين شناخته شده معلمان، در بیانیه مشترکی عليه مساٸلى چون امنیتی اعلام كردن و جرم دانستن فعالیتهاى صنفی و تجمع و اعتصاب بوسیله کارگران و معلمان اعتراض كرده اند. آنها با اعلام اين خواست از ٢٩ آپریل اعلام اعتصاب غذا کردند. اسماعیل عبدی در ١٤ ماه مه با ضمانت آزاد شد ولی جعفر عظیم زاده همچنان در بازداشت بسر میبرد و وضعیت او اضطراری است. او مصر است که تا زمانيكه دولت به شرايط او را نپذيرد به اعتصابش ادامه خواهد داد.خواستهاى او خواستهاى كارگران و معلمين است.

ما، ال او- نروژ، معتقدیم كه حکومت ایران تحت عنوان قوانين و اتهامات "امنیت ملی" براى مشروعيت دادن به سركوب مبارازات عادلانه کارگران و محروم کردن قربانیان اين سركوبها از استفاده از وكلا و نمايندگان قانونى استفاده ميكند. اين وضعيت روى زندانيان و خانواده هاى آنها تاثيرات وحشتناكى داشته، و همچنين روى اقتصاد ايران هم تاثيرات مخربى گذاشته است.

از اين رو، ال - نروژ از شما، آيت الله سيد على حسينى خامنه اى، رهبر جمهوری اسلامی میخواهد که مقامات مسئول را براى اجرای موارد زير موظف کنید:

آزادی فوری و بدون قید و شرط جعفر عظیم زاده و لغو اتهامات او و آزادى ساير فعالين اتحاديه اى كه بازداشت شده اند.

متوقف کردن سرکوب كارگران و فعالین اتحاديه اى و احترام به آزادی تجمع و آزادى حقوق اتحادیه ای مطابق مقاوله نامه های ٨٧ و ٩٨ آى ال او.

تا زمانی که دولت شما نتواند به رعایت حقوق اتحاديه اى كارگران و ساير حقوق پایه ای کارگران گردن بگذارد، و همچنین به تعهدات ناشى از عضویت خود در سازمان بین المللی کار عمل کند، جنبش اتحادیه های کارگری بین المللی از جمله ال او در نروژ بطور واقعی هیچ چاره ای جز ادامه مبارزات عمومی خود در برابر این سرکوب غیر قابل قبول و مطرود ندارد.

با احترام

دبیر كنفدراسيون اتحادیه های کارگرى نروژ (ال او)
گرد کریستیانسوم

برگرفته ازسایت اتحادیه آزادکارگران ایران


نامه اتحادیه پست کانادا در حمایت از جعفر عظیم زاده و خواست هایش

از: اتحادیه سراسری پست کانادا

به :علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور، مقامات قضایی جمهوری اسلامی و نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل

به نمایندگی ٥٢ هزار عضو اتحادیه کارگران پست کانادا ، این نامه را مینویسم تا بار دیگر نگرانی خود را در باره نقض حقوق کارگران در ایران اعلام کنم. ما با توجه به وضعیت سلامتی جعفر عظیم زاده فعال کارگری ای که ٥ هفته است در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر میبرد، این نامه را مینویسیم.

این اولین بار نیست که اتحادیه کارگران پست کانادا در اعتراض به زندانی شدن فعالین کارگری در ایران و وضعیت جعفر عظیم زاده برای شما نامه میدهد. در نامه ای در اول دسامبر ٢٠١٥ اتحادیه پست برای شما نوشت: .. یک موضوع دیگر جعفر عظیم زاده کسی است بخاطر اینکه در دفاع از حقوق کارگران و برای داشتن یک زندانی بهتر با دستمزدهای بهتر مبارزه کرده است، ٦ سال حکم زندان گرفته است. و خواستار آزاد فوری او شدیم.

عظیم زاده بخاطر خواستهایش دست به اعتصاب غذا زده است . اولین خواست او لغو اتهامات تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی از پرونده های فعالین کارگری و خود اوست. ما از خواسته های او پشتیبانی میکنیم و به شما اطمینان میدهیم که ما همچنان وضعیت حقوق کارگران در ایران را دنبال میکنیم.

مایک پارلک

دبیر کل اتحادیه پست کانادا
منبع: سایت اتحادیه آزادکارگران ایران

نامه اتحادیه کارگران خدماتی بریتیش کلمبیا در کانادا در حمایت از جعفر عظیم زاده

از: اتحادیه کارگران خدماتی بریتیش کلمبیا در کانادا

به: رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای

حسن روحانی، رئیس جمهوری

در باره کارگران زندانی

من از جانب ٧٠ هزار عضو اتحادیه کارگران خدمات بریتیش کلمبیا در کانادا این نامه را با تاکید بر خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی درایران به شما مینویسم.

ما همبستگی خود را با کارگر زندانی، جعفر عظیم زاده و خواستهایش اعلام میکنیم. او باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. ما همبستگی خود را با کارگران ایران اعلام کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی در ایران هستیم. احکام زندان برای کارگران زندانی و همه فعالین سیاسی باید لغو شود. و هر نوع تهدید و پرونده سازی امنیتی باید فورا متوقف شود.

ما اذیت و آزار فعالین کارگری و فعالین سیاسی در ایران را محکوم میکنیم. ما از مبارزات کارگران و مردم ایران برای آزادی، حق تشکل، حق اعتصاب و داشتن یک زندگی خوب و برابر و عادلانه و انسانی حمایت میکنیم.

ما از حکومت شما انتظار احترام به انسانیت و حقوق پایه ای کارگران و همه مردم را داریم.

با احترام

استفانی اسمیت
رونوشت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی

نقل از اخبار کارگری
akhbarkargari2468@gmail.com
شورای عالی حقوق بشر
نماینده دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل
برگرفته ازسایت اتحادیه آزادکارگران ایران

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید