هنگامه شهیدی: "به نظرم این جنایت خیلی بزرگی در حق یک زن است که بخواهند تحت فشارش بگذارند به روابطی که نداشته اعتراف کند."

برگرفته از فیسبوک عدالت برای ایران

هنگامه شهیدی، روزنامه نگار در روز سه شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ در پی دستگیری‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد. او در طول دوران بازجویی خود از طرف ماموران اطلاعاتی تحت فشار بود که به داشتن روابط جنسی با شخصیت‌های سیاسی اعتراف کند. 
هنگامه شهیدی در این باره به عدالت برای ایران می‌گوید: « به نظرم این جنایت خیلی بزرگی در حق یک زن است که بخواهند تحت فشارش بگذارند به روابطی که نداشته اعتراف کنه و وقتی مقاومت می کنه به قصد کشت کتکش بزنند. علی رغم اینکه من به دلیل نداشتن همسر و فعالیت سیاسی در سطح کلان و ارتباط با مردان سیاسی، تنها زنی بودم که در سخت ترین شرایط برای اقرار جنسی با سران مملکتی و دولت اصلاحات قرار داشتم و می توانستم به رغم وعده های بازجویانم خودم را با این اقرارها از آنجا رها کنم و بیرون بیایم و در نهایت مثل آقایانی که آمدند پشت تریبون ها و بعد گفتند تحت فشار بودیم و این دلیل از سوی من به مراتب برای من که یک زن بودم قابل پذیرش تر از مردان بود اما نکته ای که از آن روزها به بعد مرا آرام می کند این است که علیه هیچ یک از مردان سیاسی که برخی از آنها خودشان در سلولهای مجاورم بازجویی می شدند اعترافی ندادم تا به خاطر اعتراف من تحت فشار مضاعف قرار بگیرند و مجبور به اعترافات غیر حقیقی تری شوند.»
منبع: کتاب جنایت بی‌عقوبت-شکنجه و خشونت جنسی علیه زندانیان زن در دهه ۷٠ و ۸٠-انتشارات عدالت برای ایران ١٣۹٢
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید