نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران به آی تی یو سی


برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۵ خرداد ۱٣۹۵ -  ۲۵ می ۲۰۱۶

از :اتحادیه آزاد کارگران ایران
به : خانم شارون بارو دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری ituc
موضوع: لغو اعتبار نامه نمایندگان کارگری ایران

با درودهای فراوان
احتراما با استحضار میرساند همانطور که همواره در مکاتبات شما با مقامات ایران و به تفصیل در گزارش حقوق بشری شما به سازمان جهانی کار آمده بود، کارگران و فعالین تشکل های کارگری به طور روزافزون مورد تعرض و بازداشت نیروهای امنیتی در ایران قرار میگیرند و همه اینها در حالیست که در کشور ما کارگران با دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر و معوق افتادن همان میزان دستمزد به مدت ماه ها زیست و معیشت خانواده هایشان مداما به گرو گرفته میشود.
ده ها نفر از کارگران و فعالین کارگری و معلمان هم اکنون با حبس های طویل المدت و به اتهام واهی " تبانی واقدام علیه امنیت ملی" و " اخلال در نظم کشور" در زندانند و عملا زندگی خانواده هایشان تباه شده است و ده ها تن دیگر در معرض اجرای احکام زندان و پرونده سازی های واهی هستند و شرایط واقعی برای کارگران در ایران و سرکوب شدید مطالباتشان در زمره غیر انسانی ترین شرایط قرار دارد .
همه این بی حقوقی در حالی اتفاق میافتد که هر ساله هیئتی از طرف دولت ایران به عنوان نمایندگان کارگران در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار شرکت میکنند و تصویری به شدت مغایر با شرایط واقعی کارگران در ایران به نهادهای بین المللی ارائه میدهند و مماشات ارکان رسیدگی سازمان جهانی کار با این امور نیز برای ما کارگران در ایران جای سوال و اعتراض است. دولت ایران با جا زدن نهادی متشکل از عناصر بشدت ضد کارگری بنام " مجمع عالی کارگران ایران" به جای تشکل و نماینده واقعی کارگران قصد خاک پاشیدن به چشم ما کارگران و نهاد های جهانی را دارد و در عوض کارگران را مورد شدیدترین سرکوب و بی حقوقی ها قرار داده و نمایندگان واقعی کارگران را به زندان انداخته است و هم اکنون جعفر عظیم زاده در اعتصاب غذا به سر میبرد و سلامتی اش به شدت در معرض خطر است.
جناب دبیر کل
ما از شما درخواست داریم که در اجلاس امسال ilo یکبار دیگر در گزارش خود به نقض خشونت بار حقوق کارگران در ایران و سرکوب و زندانی کردن انها اعتراض کرده و خواهان اخراج نمایندگان غیرواقعی کارگران ایران در اجلاس شوید.
ما اعتقاد داریم که اولین قدم برای رساندن صدای واقعی کارگران ایران به نهادهای بین المللی برچیده شدن کرسی این نمایندگان دروغین از اینگونه اجلاس ها است.
دست شما را به گرمی میفشاریم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران 
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید