۹۱ روز زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای پدر سعید زینالی


برگرفته از سایت ایران وایر
پنجشنبه 18 فوریه 2016 

91 روز زندان و 74 ضربه شلاق، حکم مردی است با موهای سفید که 16 سال است دنبال پسرش می‌گردد؛ درست از تیر 78 و پس از حوادث کوی دانشگاه که به خانه‌اش آمدند و پسرش را بردند. از آن هنگام تاکنون هرجا می‌رود، تصویر قاب شده جوانی را در دست دارد که کنارش نوشته است: «چرا کسی صدایم را نمی‌‌شنود؟ من سعیدم را می‌خواهم... سعید من کجا است؟»
«هاشم زینالی»، پدر «سعید زینالی» روز گذشته حکم بدوی دادگاه را دریافت کرده و به 91 روز زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده است. اتهام او، «شرکت در تجمع غیر قانونی» ذکر و در دادنامه نوشته شده است: «اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و شرکت در تجمع غیر قانونی در حمایت از محکوم علیه سرکرده فرقه عرفان کاذب شعور کیهانی، بدین شرح که متهمین  در جهت حمایت از سرکرده فرقه عرفان کیهانی (حلقه) اقدام به شرکت در تجمع غیر قانونی در 30/8/94 مقابل زندان اوین می‌نمایند.»
هاشم زینالی، پدر سعید سی ام آبان‌ماه در تجمع مقابل زندان «اوین» همراه عده دیگری از خانواده‌های زندانیان سیاسی و هواداران «محمدعلی طاهری» بازداشت شد.
«اکرم نقابی»، مادر سعید زینالی در گفت وگو با «ایرانوایر» می‌گوید: «ایشان در دادگاه گفتند از آقای طاهری شناختی ندارم و تنها دنبال سرنوشت سعید هستم ولی باز اتهام ایشان را در دادنامه، تجمع در حمایت از آقای طاهری ذکر کرده اند. ما برای عقیده آقای طاهری به عنوان یک انسان احترام قائل هستیم اما شناختی از اندیشه ایشان نداشتیم و فقط و فقط پی گیرسرنوشت سعید بوده و هستیم. روز دستگیری، خانواده زندانیان سیاسی تجمع کرده و هواداران آقای طاهری هم کنار ما ایستاده بودند و بازداشت‌ها با هم صورت گرفت. اما همان روز دستگیری، پدر سعید و آقای "رضا ملک" را از شاگردان آقای طاهری جدا کرده بودند.»
این دو نفر توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و مدتی را در بند «دو الف» گذرانده بودند: «شش روز که هیچ خبری از ایشان نمی‌ دادند و بازداشت ایشان را هیچ ارگانی گردن نمی‌گرفت. اما وقتی پی گیری‌های من را دیدند، گفتند توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و در بند دو الف است.»
اکرم نقابی در روزهای بی خبری از همسرش، 16 سال انتظار برای پسرش را هم دوره کرده است: «16 سال است هر جا که بگویید، رفته‌ایم. به هر کسی که باید، نامه نوشته‌ایم اما دریغ از یک جواب که به من بگویند بچه‌ات کجا است. چند وقت پیش گفتند چرا شما با رسانه‌های خارجی حرف می‌زنید. نمایشگاه مطبوعات شد و من رفتم با رسانه‌های داخلی حرف بزنم اما مگر حرف‌های من منتشر شد؟ فقط یکی از خبرنگاران از وضعیت سعید از آقای "محسنی اژه‌ای" پرسیده بود و تازه آقاى اژه اى در جواب گفته اند كه مدركى دال بر اين كه سعيد زينالى بازداشت شده، وجود ندارد و ممكن هست بعضا افرادى مفقود شوند. براى اثبات بازداشت شدن سعيد از ما سند و مدرك می خواهند! جای ما عوض شده و حالا از ما مدرک می‌خواهند. برای بازداشت کدام زندانی سیاسی به خانواده‌اش سند مکتوب می‌دهید که به ما داده باشید. انگار نه انگار که پسر 23ساله‌ام را جلوی چشم خودم بردند.»
سعید تنها یک بار با خانواده‌اش تماس گرفته است: «دو سه ماه بعد از بازداشت تماس گرفت و گفت من خوبم و پی گیر کارهایم باشید. ما هنوز پی گیریم اما هیچ جوابی نگرفتیم. ما فقط یک سوال داریم، سعید ما کجا است؟»
این همان سوالی است که پدر سعید به خاطرش حکم گرفته است: «پدر سعید توی دادگاه گفت من دنبال سرنوشت پسرم هستم و تا زنده‌ام، پی گیر سرنوشت بچه‌ام می‌مانم؛ حالا حتی اگر می‌خواهید من را اعدام هم کنید، من دست از پی گیری نمی‌کشم.»
هاشم زینالی کارمند وزارت صنایع بوده اما چند ماه بعد از بازداشت پسرش، حراست وزارت خانه از او می‌خواهد که به کارش خاتمه دهد و او با 28 سال و شش ماه سابقه خدمت، خودش را بازخرید می‌کند.
مادر سعید می‌گوید: «کدام آدم عاقلی با 28 سال سابقه، خودش را بازخرید می‌کند؟ مگر این که اجباری در کار باشد.»
روز شنبه قرار است «محمد مقیمی»، وکیل خانواده زینالی به حکم صادر شده برای هاشم زینالی اعتراض کند: «20 روز فرصت تجدید نظر داده‌اند اما اگر حکم قطعی شود، من و پدرش می‌رویم قوه قضاییه، همان جا می‌ایستیم تا نفری 37 ضربه شلاق به ما بزنند. اگر جواب پدر و مادری که پی گیر وضعیت فرزندشان هستند، شلاق است، ما حاضریم شلاق بخوریم.»
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید