بازداشت و بازجویی چند ساعته ندا مستقیمی در دادسرای اوین

برگرفته از سایت هرانا

     
ندا مستقیمی که به تازگی از زندان آزاد شده، امروز پس از مراجعه به اداره گذرنامه بازداشت و پس از انتقال به دادسرای اوین و یک بازجویی چند ساعته آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از نزدیکان ندا مستقیمی گفت که دلیل بازداشت وی این بوده است که ظاهرا عفو و آزادی وی به مراجع ذیربط اعلام نشده است.
خانم مستقیمی پس از یک بازجویی چند ساعته به دستور قاضی نصیرپور دادیار ناظر بر زندان اوین آزاد شد، به وی گفته شده است که علیرغم عفو و آزادی حکم دو سال محرومیت وی به جای خود باقی است.
این زندانی سیاسی سابق که کارمند رسمی تعاونی یک ترمینال جنوب بود، اخیرا به دلیل همین محرومیت و عدم صدور برگه سوء پیشینه در حالی از کار اخراج شده است که سرپرستی یک دختر ۹ ساله را بر عهده دارد.
ندا مستقیمی که به ۳ سال حبس محکوم شده بود، سی و یکم تیرماه به اتفاق ده زندانی دیگر با “عفو رهبری” آزاد شد، وی پیشتر در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد «امیرارشد تاجمیر» در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال حبس محکوم شده و با وثیقه ۱۰۰ میلیونی تا زمان اجرای حکم آزاد شد.
تا کنون گزارش های زیادی از محرومیت و فشار بر زندانیان سیاسی پس از آزادی مخابره شده است که اخراج از کار، ممنوع الخروج شدن و محرومیت از فعالیت های سیاسی و مدنی نمونه هایی از آن بوده است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید