قربانیان کهریزک فقط سه یا چهار نفر نبودند

برگرفته از وب سایت سحام نیوز

منتشر شده در 
» رضا ذوقی
اگر قرار است عدالتی صورت بگیرد، باید در همه موارد عدالت برقرار شود و صورت مسئله درست شود، فقط در مورد آخرین گروه از چندین و چند صد نفری که به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند حدود ۱۵۰ نفر بودیم که من هم در این بین بودم و احتمال کشته شدن من و سایر دوستان بسیار زیاد بود.
روز ۱۸ تیر در پی اعتراض به نتایج انتخابات ۸۸ و بزرگ‌داشت واقعه کوی دانشگاه ۷۸ در خیابان شهید قریب بودم که دستگیر شدم و با دستور دادیار حیدری‌فر به کهریزک منتقل شدیم، چیزی که خیلی جالب هست این است که ما به خواست خودمان به کهریزک نرفتیم و با حکم قرار رسمی دادگستری توسط دادیار رسمی قوه قضائیه (حیدری فر) و تفهیم اتهام اجباری راهی کهریزک شدیم، وقتی به بازداشتگاه کهریزک رسیدیم مسئولین بازداشتگاه از پذیرش ما خودداری می‌کردند و از راننده اتوبوس متوجه شدیم که بازداشتگاه ظرفیتش پر شده و ما را پذیرش نمی‌کنند، ولی تماس‌های تلفنی مکرری اصرار بر پذیرش ما دارند و یکی از آن افراد دادستان وقت تهران آقای «سعید مرتضوی» بود که اصرار بر پذیرش ما داشت، سوالی که ایجاد می‌شود این است که با توجه به رسمی نبودن این بازداشتگاه، چرا مسئولین قوه قضائیه در ابتدا رای به انتقال ما به این بازداشتگاه غیر استاندارد و غیرقانونی دادند و بعد از متوجه شدن از پر بودن ظرفیت این بازداشتگاه، هم‌چنان اصرار بر پذیرش ما داشتند؟
آیا این فرآیند آغاز کشته شدن افراد بازداشت شده نبوده است؟ هنوز حرف‌های آقای حیدری‌فر در ذهن من و تمام دوستان کهریزکی‌ام باقی‌مانده است که در حین صدور حکم انتقال ما به کهریزک گفت: «شماها به کهریزک می‌روید و تا آخر تابستان آن‌جا هستید، اگر زنده ماندید بعد به پرونده‌تان رسیدگی می‌شود.»
وقتی از کهریزک به زندان اوین منتقل شدیم و در طول راه شاهد جان سپردن امیر جوادی‌فر بودیم، همان شب اول آقای مرتضوی شبانه به زندان آمد و با چند نفر از بچه‌ها دیدار کوتاهی داشت.
آقای مرتضوی! اگر شما هیچ‌گونه دخالتی در این بازداشتگاه نداشتید، چرا سراسیمه شدید و شبانه به زندان اوین آمدید؟
یکی از دوستان که با آقای مرتضوی دیدار کرده بود، «مسعود علیزاده» بود. او تعریف می‌کرد مرتضوی از وی خواسته تا در جایی عنوان نکند در کهریزک مورد شکنجه قرارگرفته.
آقای مرتضوی! چرا این مورد برای شما اهمیت داشت که کسی نباید بفهمد در کهریزک مورد شکنجه قرار گرفته است؟
ما شاکی پرونده کهریزک هستیم و از شکایت خود دست نمی‌کشیم، همه ما در کهریزک مورد ضرب‌وشتم و شکنجه‌های مختلف قرار گرفتیم و باید درعنوان کردن تعداد قربانیان کهریزک این مسئله رعایت شود، نباید فقط دوستان عزیزی که جان‌شان را از دست دادند، دیده شوند، زخم‌ها و کابوس‌ها هنوز بعد از گذشت شش سال در ذهن و روحم باقی‌مانده وهرگز از ذهنم پاک نمی‌شود.
باید دادگاهی برگزار شود تا همه آمرین و عاملین جنایات کهریزک از جمله «سعید مرتضوی» و «سردار رادان» و دیگر مسئولان مجازات شوند و عدالت درباره این جنایات جاری شود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید