مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی؛ گزارشی از وضعیت ندا مستقیمی در اوی

neda mostaghimi
برگرفته از سایت هرانا 


 ندا مستقیمی، از حامیان مادران پارک لاله و زندانی سیاسی، با تشدید آسم و مشکلات تنفسی، شرایط دشواری را در بند زنان زندان اوین تجربه می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از نزدیکان وی درباره آخرین وضعیت این فعال مدنی گفت: “ندا مستقیمی همچنان در بند زنان زندان اوین است و با توجه به اینکه از بیماری آسم رنج می برد، در تلاش هستند که برای ایشان عدم تحمل کیفر بگیرند.”

ندا مستقیمی از حامیان مادران پارک لاله، پیش از ظهر دوشنبه ١۴ اردیبهشت، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد و برای تحمل حبس سه ساله راهی زندان اوین شد.
وی پیشتر در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد «امیرارشد تاجمیر» در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال حبس محکوم شده و با وثیقه ۱۰۰ میلیونی تا زمان اجرای حکم آزاد شد.
امیرارشد تاجمیر، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بود که روز عاشورای ۱۳۸۹ و در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ کشته شد.
به‌گفته یکی از نزدیکان ندا مستقیمی دلیل اتهامات او، فعالیت‌هایی در «حمایت و همدردی» با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های قربانیان اعتراضات سال ۱۳۸۸ بوده است.
مادران پارک لاله  در جریان رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و هدف از تشکیل آن پی‌گیری وضعیت فرزندان بازداشت‌شده و یا ناپدید‌شده این مادران بود، گروهی از مادران زندانیان سیاسی‌ای که در دهه ۶۰ اعدام شده بودند نیز با مادران پارک لاله همکاری می‌کنند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. لازم به توضیح است تعریف ارائه شده از "مادران پارک لاله" در این گزارش نیاز به تصحیح دارد. تعریف درست ذیل را در سایت مادران پارک لاله (بخش درباره ما) می توان یافت:
    مادران پارک لاله:

    ما جمعی از فعالان و دادخواهان اجتماعی هستیم که پس از حمله مسلحانه دولتی به مردم بی دفاع در خیابان در سال 1388، در اعتراض به کشتن و مجروح و زندانی کردن مردم و به نشانه حمایت از مادران و خانواده های داغدار و در همبستگی با فعالیت های دادخواهانه مادران و خانواده های آسیب دیده در طول حاکمیت جمهوری اسلامی، دادخواهی را به عنوان امری ملی دنبال می کنیم.

    خواسته های حداقلی ما عبارتند از:

    1- خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم.

    2- خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.

    3- خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

    ما هم چنین اعتقاد داریم در راستای تلاش برای رسیدن به خواسته های حداقلی، باید در جهت رسیدن به آزادی بیان و اندیشه و جدایی دین از حکومت نیز تلاش کنیم، زیرا علت اصلی این بی عدالتی ها را در قوانین آزادی ستیز و تبعیض آمیز جمهوری اسلامی می دانیم.
    ما اعتقاد داریم تا زمانی که این قوانین تغییر نکند و حداقل های دموکراسی در ایران پیاده نشود، ما هم چنان زندانی سیاسی خواهیم داشت و کشتن انسان ها به دلیل داشتن اندیشه و عملکرد متفاوت، مجاز خواهد بود.

    ما مادران پارک لاله، اعدام های فردی و دسته جمعی در زندان ها؛ کشتارها و ترور های قومی، ملیتی، دینی، سیاسی، عقیدتی در خیابان ها؛ حمله به خانه ها، خوابگاه ها و محل های کار؛ ربودن، زندانی کردن و آسیب رساندن افراد برای کشتن اندیشه انسانی؛ شکنجه، اعتراف گیری، تجاوز و در نهایت سنگسار و قصاص را جنایت می دانیم و برای جلوگیری از تکرار جنایت و برای بهروزی انسان ها مبارزه می کنیم.

    ما، برای ایجاد محیطی امن، انسانی و به دور از جنگ و خون ریزی و تبعیض و تحقیر تلاش می کنیم و به همین دلیل با انتقام گیری و حذف فیزیکی مخالفیم، ولی معتقدیم برای جلوگیری از تکرار جنایت، لازم و ضروری است تمامی عوامل حکومتی که در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم مرتکب هر نوع جنایتی شده اند، در دادگاهی عادلانه، علنی و مردمی محاکمه شوند و پاسخ گوی اعمال ضد بشری خود باشند و مجازاتی متناسب با جرم شان به همراه بازآموزی اندیشه های انسانی برای شان در نظر گرفته شود.

    ما، از تمامی افرادی که در طی این سال ها از قربانیان یا شاهدان بر جنایات بوده اند، می خواهیم که برای دادخواهی با ما هم صدا و همراه شوند، همچنین ما که خود از قربانیان خشونت و تبعیض بر زنان بوده و هستیم، از تمامی فعالیت های مخالف خشونت، برابری خواهانه و رفع تبعیض حمایت می کنیم و تمامی انسان های خشونت دیده را نیز به هم صدایی با خود فرا می خوانیم.

    فعالیت های ما در سه حوزه زیر انجام می شود:
    الف- دیدار و همدردی با خانواده های آسیب دیده و داغدار
    ب- تلاش در جهت یادگیری و رشد فرهنگ دادخواهی در ایران
    ج- افشای بی عدالتی های حکومتی برای کشف حقیقت و برقراری عدالت در ایران

    Tags: وب نوشت ها

    مادران پارک لاله ایران
    خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

دیدگاه تان را وارد کنید