شادباش نوروزی مادران پارک لاله ایران


سال 1393 را با تمام پلشتی‌های آن به پایان رساندیم، سالی که با وجود فعالیت‌های بسیار برای لغو مجازات اعدام، حدود 800 نفر زندانی سیاسی و عادی در یک سال اعدام شدند. سالی که شاهد نقض گسترده حقوق بشر در آن بودیم، از جمله: بیکار شدن دگراندیشان و مبارزان راه آزادی، تبعید تعدادی از زنان به زندان قرچک ورامین، اذیت و آزار مادران و خانواده‌های خاوران، مرگ بسیاری از عزیزان‌مان، جلوگیری از شادی و رقص و پایکوبی مردم، جلوگیری از برگزاری مراسم‌های مختلف، محدودیت و محرومیت زنان از زندگی، گرانی، بیکاری، بیماری، آلودگی هوا، فقر، تعطیلی کارخانه‌ها، و غیره و غیره که حتی امکان نام بردن از همه ی تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها میسر نیست.  
ولی با وجود تمامی این سرکوب‌ها برای ترساندن مردم، تلاش‌های بسیاری شد که این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و می‌گذاریم. مادران و خانواده‌های داغدار و آسیب دیده هم‌چنان  ایستاده‌اند و با برگزاری مراسم‌های یادبود و همدردی با همدیگر، فریاد دادخواهی سر می‌دهند، جوانان فعال و مبارز به روش‌های مختلف جلوی بیدادگری  ایستاده‌اند و در هر کوی و برزنی اعتراض خود را نشان می‌دهند، زنان مبارز جلوی تبعیض‌ها ایستاده‌اند و مراسم هشت مارس را با مشکلات بسیار برگزار می‌کنند، کارگران و معلمان و پرستاران و دانشجویان ایستاده‌اند و با اعتصاب و اعتراض حق خود را می‌خواهند، وکلای مبارز جلوی بی عدالتی ایستاده‌اند، نویسندگان و مترجمان و وبلاگ نویسان با افشای بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها برای کسب آزادی بیان و اندیشه ایستاده‌اند، زندانیان سیاسی و خانواده‌های آن‌ها با اعتراض و اعتصاب و مقاومت دلیرانه جلوی بیدادگری ایستاده‌اند، .... و مادران پارک لاله نیز همراه با خانواده‌ها و دادخواهان ایستادند و افشاگری کردند و هم‌چنین با تلاش شبانه روی کتابی به نام «دادخواهی به زبان ساده و مروری بر فعالیت‌های دادخواهانه» بیرون دادند و امیدواریم این کتاب بتواند راه ما و دادخواهان را برای دادخواهی روشن‌تر کند و بتوانیم محکم‌تر از قبل، ادامه دهنده راهمان باشیم.
نوروز و بهار و رویش جوانه‌ها در راه است و آن را به همه‌ی مردم ایران شادباش می‌گوییم. باید امید داشت که زندگی در جریان است و مبارزه نیز پایانی ندارد، هرچند بسیاری از مردم از این همه بیداد خسته شده و برخی گوشه نشینی را برگزیده‌اند، ولی تردیدی نداریم که همه مردم روزی در برابر بیدادگری خواهند ایستاد و زمستان می‌گذرد و بهاری شاد و امیدبخش و انسان ساز در راه خواهد بود و با همدیگر آن بهار را جشن خواهیم گرفت.
بهاران خجسته باد!

مادران پارک لاله ایران
بیست و نهم اسفند 1393
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید